piątek, lipca 03, 2015

"ZSOKOWANI", E. Helms, A. Greeven, Wyd. Vivante 2015


Niech żyje lato! Niech żyją świeże owoce, warzywa i zioła! Kocham wakacje za różnorodność, soczystość, smak i zapach w kuchni! Lato daje możliwość przeżycia kulinarnych przygód, które uwielbiam! W tym sezonie stawiam na soki, smoothie i aqua fresca! Oczywiście te naturalne, świeżo wyciśnięte, przygotowane w domu. Kto z Was ma ochotę się przyłączyć?
Wystarczy zwykły blender, świeże produkty i ochota na eksperymentowanie. Jak zachęca sama Salma Hayek: "Przekształć swoją kuchnię w niezwykłe, kolorowe, pełne płynów laboratorium". Przyrządzanie soków to niby prosta sprawa, jednak dotąd bałam się i nie wiedziałam co można ze sobą miksować. Z podręcznika przyrządzania soków, czyli z "Zsokowanych", dowiedziałam się wielu informacji.

Przede wszystkim, do każdego soku powinniśmy dodać zieleninę, która ma działanie alkalizujące, przeciwzapalne, i która jest bogata w chlorofil. Zielone warzywa są podobno najzdrowsze, dlatego należy je jeść codziennie, a najlepiej kilka razy dziennie! Dzięki sokom, zmniejsza się objętość warzyw, co oznacza, że w jednej szklance możemy zmieścić kilka ich porcji. Przy okazji powstają nowe i ciekawe smaki. Czyż to nie idealne rozwiązanie dla dzieci?

Okazuje się, że podczas przyrządzania napojów roślinnych istotny jest nie tylko sam skład, ale i również kolejność wkładania produktów do sokowirówki, jak i sposób picia gotowego płynu. Wbrew pozorom, zimne smoothie wcale nie jest takie smaczne- lepsze i zdrowsze są napoje o temperaturze pokojowej i sączone powoli ;)

Warto także wiedzieć, że soki wyłącznie owocowe (bez dodatku warzyw) powodują szybki skok insuliny, identyczny jak po zjedzeniu słodyczy. To oczywiście ma negatywny wpływ na organizm, dlatego pamiętajcie choćby o 30% dodatku zieleniny!

Jeśli zastanawiacie się również nad odpowiednim sprzętem do przygotowywania soków i smoothies, ta książka pomoże Wam dokonać wyboru- sokowirówka, wyciskacz czy blender?

A tymczasem zdradzę Wam kilka prostych przepisów z "Zsokowanych":

ogórki zielone + seler naciowy + szpinak
seler naciowy + ogórek + marchew
seler + marchew + szpinak
marchew + burak + szpinak
ogórek + arbuz + cytryna
jarmuż + marchew + burak


To którą wersję wybieracie? Ja się totalnie nakręciłam...

Podręcznik przyrządzania soków, smoothie, aqua fresca, jak i mleka roślinnego- "Zsokowani" w atrakcyjnej cenie można kupić w księgarni internetowej taniaksiazka.pl.

1 komentarz:

  1. Ojejku, tak, soki! Uwielbiam. Pod każdą postacią, ale nie zawsze dodaję zieleniny. Mój ulubiony (czekam na własne z ogrodu) to buraczki + jabłko. Matko, jakie to dobre! A jakie opory miałam przed buraczkami... a to sama słodycz jest :)

    Książki nie czytałam, może kiedyś się na nią natknę. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...