środa, lipca 13, 2011

„WIERSZEM GOTOWANE. KSIĄŻKA KUCHARSKA DLA DZIECI”, Z. KACPROWICZ, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2004

Jeszcze kilka lat temu nie umiałam i nienawidziłam gotować. Wszystko zaczęło się zmieniać, kiedy zaczęliśmy wspólnie pichcić z jeszcze wtedy Narzeczonym, a teraz już Mężem. Od tamtej pory lubię w kuchni eksperymentować, realizować nowe przepisy. Nawet wolę przyrządzić coś do jedzenia w domu, niż wychodzić do restauracji.

Chciałabym, by przygodę z gotowaniem polubił także nasz Synek. Myślę, że jest to możliwe. A zaczniemy od czytania książki kucharskiej przeznaczonej dla dzieci pt. „Wierszem gotowane”. Prostym, rymowanym oraz zabawnym językiem opisano tu sposób wykonania kilkunastu łatwych do przygotowania dań- śniadań, obiadów, deserów, kolacji. Etapy gotowania przedstawiają także kolorowe ilustracje. Gdy już troszkę oswoimy się z rymem i kuchnią, przejdziemy do wspólnego kucharzenia. Na początek- Kanapki „w locie”. Zrobi je z małą pomocą rodzica nawet kilkulatek. Równie nieskomplikowany jest Twórczy deser. Dla większego już malca atrakcyjne będą Marcepanowe naleśniki czy Kluski z jagodami. Uczeń natomiast powinien dać radę upitrasić Ryż z potrawką solankową lub Surówkę pomarańczową po pekińsku. A niejeden tatuś chętnie sprawdzi SWOJE ;) umiejętności przygotowując Rarytasy z kiełbasy czy Rzadko spotykane placki ziemniaczane.

A gdy już nasza pociecha podrośnie, pozostaną jej takie oto miłe wspomnienia:

Z mych beztroskich lat dziecinnych,
Chwil tak bardzo ukochanych,
W uszach dzwonią mi bez przerwy
Mądre słowa mojej mamy.

Ona wśród tajemnic tylu,
Życia dając mi nauki,
Pokazała od podszewki
Piękno kulinarnej sztuki.

Dziś, gdy na mej ciężkiej głowie
Zagościła biała zima,
Zapach, smak i obraz potraw
To dzieciństwo przypomina (...)
(„Kuchnia pachnie wspomnieniami” W: Z. Kacprowicz „Wierszem gotowane”)

Książkę polecam całej rodzinie! Mile spędzicie czas podczas lektury, natomiast w kuchni czeka Was ciekawa przygoda. Mam jednak nadzieję, że nie muszę przypominać, by nigdy nie zostawiać dzieci samych w tym pełnym niebezpieczeństw miejscu!

1 komentarz:

  1. Obserwuję Twojego bloga ;-) Bardzo mnie zaciekawił, szczerze kibicuję i przyłączam się do twojego oczekiwania;-D Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...