sobota, lipca 21, 2012

„DIET COACHING”, U. Mijakoska, Wyd. Edgard Samo Sedno 2012


Całkiem nieświadomie usiadłam wygodnie w fotelu z miską sezamowych krakersów oraz „poradnikiem dla wiecznie odchudzających się” (podtytuł omawianej książki). Nawet nie wiem kiedy, słona przekąska leżała już na boku, a pod koniec lektury oprzytomniałam z marchewką w dłoni. Ba! Nawet na rysiowym stoliku stał kubeczek z pokrojonymi w pałeczki marchewkami...
Od zawsze miałam bzika na punkcie zdrowego odżywiania. Wiedzą o tym moi przyjaciele, rodzina, znajomi. Jedni się ze mnie śmieją, inni -o dziwo- biorą przykład lub chociaż inspiracje. Na co dzień rzeczywiście staram się zdrowo jeść, po ciąży i okresie karmienia zostało mi kilka zdrowych nawyków, lecz kiedy przychodzi PMS, objadam się słodyczami i nie potrafię się powstrzymać! Dobrze, więc się stało, że sięgnęłam po „Diet coaching” i mam nadzieję, że przy następnej okazji wygram walkę sama z sobą o poczwórnie czekoladowego batonika (wygram w sensie, że po niego nie sięgnę oczywiście!).

Diet coaching to połączenie psychologii z dietetyką. To wiedza na temat funkcjonowania organizmu człowieka, żywienia, zdrowego stylu życia oraz mechanizmów psychologicznych, z których wynikają postawy i umiejętności samodyscypliny, wpływania na swoją motywację, poczucie własnej wartości, podejmowania racjonalnych decyzji, wytrwałego dążenia do celu, rozumienia osobistych potrzeb żywieniowych, jak i stworzenie swojego planu odżywiania. Diet coaching to proces. Autorka zapewnia, że w jego trakcie:
  1. Poznasz siebie i swoje ciało.
  2. Odkryjesz moc wewnętrznej motywacji i weźmiesz odpowiedzialność za to, co robisz.
  3. Nazwiesz przeszkody, które utrudniają proces zmian, i poczujesz chęć do działania.
  4. Doświadczając „bycia uważnym” (bycia „tu i teraz”, a nie „tam i wtedy”), w pełni poczujesz swoją sprawczość.
  5. Od tej pory będziesz coraz więcej wiedział o sobie i zyskasz świadomość tej wiedzy (…).
  6. W trakcie procesu zaczniesz dbać o siebie, s woje ciało, odkryjesz na nowo własne potrzeby, przypomnisz sobie dawno porzucone marzenia, podejmiesz wyzwanie, zrobisz krok naprzód i przekroczysz pewną granicę.
  7. Pokonanie różnych przeszkód da ci możliwość rozwoju, doświadczenia zmiany i wszystkiego, co ta zmiana ze sobą niesie.”

Autorka zachęca do zajrzenia w głąb siebie, wyjaśnia czym są i jakie pełnią funkcje podstawowe składniki odżywcze, proponuje wiele ćwiczeń, podaje przepisy na zdrowe posiłki, podpowiada, jak skutecznie zmniejszyć apetyt na słodycze (to coś dla mnie!), by w końcu zaszczepić w Tobie wewnętrznego diet coacha.

Choć nigdy nie miałam problemów z wagą, cieszę się, że przeczytałam tę książkę. Polecam ją każdemu, zamiast przechodzenia na kolejne diety cud, które tak naprawdę nie istnieją.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...