piątek, lutego 17, 2012

SAŁATKA Z BIAŁĄ RYBĄ I RYŻEM


Środek zimy i tęsknię za świeżymi i soczystymi warzywami! Jak tu jeść codzienną porcję warzyw, gdy w warzywniaczku taki mały wybór? Czekam na rzodkiewki, szparagi, pomidory, ogórki … hmmmm chcę lato! Lato na talerzu!
Póki co znalazłam chwilowe pocieszenie w sałatce z białą rybą, ryżem i odrobiną warzyw.
Inspirowałam się przepisem z Biblioteczki Poradnika Domowego- „Żółty talerz”.

Składniki:
200 g ugotowanej i rozdrobnionej białej ryby
2 woreczki ugotowanego ryżu
czerwona papryka
puszka kukurydzy
pęczek szczypiorku
120g zielonych oliwek
małe winne jabłko (ja nie dodałam, bo nie lubię w sałatkach jabłek)
trochę posiekanego koperku (miałam tylko suszony)

SOS:
2 łyżki soku z cytryny
3 łyżki oliwy extra vergine
2 łyżki przegotowanej wody
mała łyżeczka ostrej musztardy
mała łyżeczka miodu
sól, pieprz

Przygotowanie:
Składniki sosu dokładnie wymieszać i lekko schłodzić. Ugotowaną rybę rozdrobnić widelcem. Oliwki skroić na plasterki. Paprykę oczyścić i pokroić w kostkę. Jabłko po usunięciu gniazda nasiennego pokroić w kostkę i skropić sokiem z cytryny.
Połączyć wszystkie składniki sałatki, polać sosem, wymieszać, doprawić. Przed podaniem schłodzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...