poniedziałek, kwietnia 02, 2012

BABKA POZNAŃSKA


W poszukiwaniu przepisu na babkę idealną znalazłam w starym dodatku do Newsweeka pomysł na poznańską babę. W ostatnio weekend upiekłam i wyszła naprawdę smaczna :) Z ręką na sumieniu mogę Wam ją polecić na święta. W dodatku jest banalnie prosta i szybka w wykonaniu. To jest wypiek w rodzaju „raz-dwa i gotowe”.

Składniki:
1,5 szklanki mąki ziemniaczanej
0,5 szklanki mąki pszennej
200 g margaryny/masła do pieczenia
4 jaja
0,5 cytryny
1 szklanka cukru
4 płaskie łyżeczki do pieczenia

Przygotowanie:
Do przesianej mąki dodać jaja, cukier, sok z połówki cytryny i proszek do pieczenia. Masło roztopić i zostawić do przestudzenia. Ciasto starannie ucierać (mieszałam mikserem), wlewając małymi strumieniami masło. Dodać startą skórkę z cytryny. Ciasto przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy. Piec w temperaturze ok. 200 st. C przez 45 minut (moja babka piekła się 30 min. w silikonowej formie).

1 komentarz:

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...