wtorek, kwietnia 17, 2012

„ODŻYWIAJ DZIECKO W ZGODZIE Z NATURĄ”, B. Żak- Cyran, Wyd. Galaktyka, Łódź 2011


Bożena Żak-Cyran jest autorką wielu poradników żywieniowych. Tę książkę napisała na podstawie ponad 20-letniego doświadczenia dietetyka i dietoterapeuty oraz matki. Swoje rozwiązania żywieniowe często opiera na chińskiej tradycji z uwzględnieniem polskich możliwości, wykorzystując też nasze rodzime- trochę zapomniane- produkty, przepisy czy mądrości. Niniejszy tytuł adresowany jest do przyszłych oraz młodych matek, proponując im dania na miarę ich szczególnych potrzeb, a także pierwsze wartościowe potrawy dla maluszków (jak wskazuje podtytuł książki- „Od okresu płodowego do wieku przedszkolnego).

Muszę przyznać, że poradnik wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Czytałam, zapisując w widocznym miejscu najistotniejsze informacje, sporządzałam listę zakupów, by wreszcie ugotować coś nowego, smacznego i prostego dla mojego Synka. I jaki był tego efekt? Przyrządziłam do tej pory mleczko słonecznikowe oraz mieszankę suszonych owoców z kaszą jaglaną (a następne dania czekają w kolejce). Byłam podekscytowana, ale też trochę niespokojna, czy nie pojawi się u Młodego nietolerancja pokarmowa. Natomiast Rysiu po pierwszej łyżeczce wykazywał lekkie zdziwienie nowym smakiem, a później już nie nadążałam z karmieniem, bo kwiczał, że za wolno go karmię... Czyli chyba był zadowolony ;) Najważniejsze jest to, że wiem, iż podaję dziecku wartościowe i urozmaicone pożywienie.

Poza nowymi, wręcz ODKRYWCZYMI przepisami, z książki można dowiedzieć się między innymi jak odżywiać się w czasie ciąży, by wzmocnić energię „czi”; jakie potrawy wzmacniają organizm po porodzie; co jeść, by pobudzić laktację; jakie są przyczyny kolek oraz wzdęć brzuszka u niemowląt; jakie problemy często występują podczas karmienia piersią i jak sobie z nimi poradzić; jakimi naturalnymi produktami zastąpić matczyne mleko (i nie ma tu mowy o mleku modyfikowanym!); jak poradzić sobie z alergią bądź nietolerancją pokarmową maluszka; czy małe dziecko powinno być wegetarianinem?; jakie są podstawowe zasady przygotowywania posiłków dla niemowląt i małych dzieci; jakie naturalne metody leczenia warto wypróbować podczas choroby malca, a także które zioła mogą pomóc podczas ciąży, przed porodem oraz w okresie połogu. Mamy tu ogromną ilość ważnych informacji, których nie znajdziecie w żadnej innej książce, czasopiśmie czy Internecie. Gorąco polecam „Odżywiaj dziecko w zgodzie z naturą” wszystkim kobietom w ciąży oraz młodym matkom! Jeśli lubicie nowe wyzwania w kuchni i chcecie kształtować zdrowe nawyki u swojego smyka, powinnyście szybko nabyć ten poradnik i wcielić w życie wskazówki Bożeny Żak- Cyran.

1 komentarz:

  1. Ja zdecydowanie jestem za tym, aby dzieci jadły to co naturalne i świeże, a nie jakieś przetwory :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...