środa, października 30, 2013

"MOJE WYPIEKI I DESERY", D. Świątkowska, Wyd. Egmont 2013


To musi być niesamowite uczucie, kiedy blogerka po kilku latach blogowania ma okazję wydać swoją książkę! Ale co tu się dziwić, strona mojewypieki.com jest znana chyba wszystkim miłośnikom pieczenia. Uwielbiają ją tysiące, a może i już miliony Polaków! Osobiście lubię blog Doroty Świątkowskiej za mnóstwo oryginalnych, jak i tradycyjnych przepisów. Prostych i trudniejszych. Szybkich i tych, które wymagają czasu i cierpliwości. Tych proponujących deser do samotnej kawy, na rodzinne popołudnie oraz świąteczne spotkanie. Za pomysły na zdrowe słodkości, jak i bomby kaloryczne ;) Również za to, że piekąc według wskazówek pani Doroty, zawsze się udaje! Jednym zdaniem- mojewypieki.com to mój ulubiony ciasteczkowy blog! Dlatego też, na tę książkę czekałam od momentu, kiedy się tylko dowiedziałam, że powstaje!


Wreszcie mam papierowe wydanie najsłodszych przepisów. A w nim setki sprawdzonych- znanych z bloga, jak i nigdzie nie publikowanych. Są tu receptury na babeczki, muffnki, ciasteczka, tarty i ciasta kruche, bezy i ciasta bezowe, ciasta drożdżowe, serniki, torty, desery oraz tak zwane "od sasa do lasa". Słodkości ociekają czekoladą, kuszą puszystymi kremami, wywołują ślinotok na samą myśl o ich zjedzeniu, a w końcu uzależniają...

W biblii łasuchów zaznaczyłam już wiele przepisów, które czekają na swój dzień. Na pierwszy ogień pójdzie chyba sernik banoffee (na rodzinne spotkanie) i tort kajmakowy z makiem i bananami (na urodziny Męża), a później ciastko jak 3bit (na kawę ze znajomymi), ciasteczka z kardamonem (na chwilę dla siebie), tort tęczowy (na urodziny dzieciaków), a gdy już skończę karmić piersią i wreszcie będę mogła opychać się moja ukochaną czekoladą, upiekę dla siebie ciasto podwójnie czekoladowe z Malteserami! I nie wiem, czy się z kimś podzielę...
                                                                 



Ciasto podwójnie czekoladowe z Malteserami
Ciasto podwójnie czekoladowe z Malteserami,
którym egoistycznie z nikim się nie podzielę ;)
                                                       
Książka jest przepięknie wydana. Przepisy opatrzone są krótkim komentarzem autorki oraz fantastycznymi fotkami, które sprawiają, że jestem głodna za każdym razem, gdy na nie patrzę. Piękna szata graficzna, twarda oprawa z dwoma kolorami grzbietu- do wyboru- czarnym bądź białym. Dobrej jakości papier, praktyczna zakładka, ... Wszystko dopracowane w każdym szczególe.

"Moje wypieki i desery" to wspaniała książka dla łasuchów i miłośników domowych wypieków! Idealny pomysł na prezent! Słodko polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...