piątek, października 04, 2013

BABECZKI WANILIOWE

Ostatnio jedna z Czytelniczek bloga zwróciła mi uwagę, że zamiast cukru waniliowego lepiej użyć naturalny ekstrakt z wanilii. Jasne! Już się przerzuciłam na ten naturalny i zdrowszy odpowiednik. I Was do tego zachęcam. Dlatego dziś proponuję bardzo waniliowe babeczki.

Warto wiedzieć, że 1 paczka cukru waniliowego= 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Ekstrakt z wanilii nie jest niestety jeszcze powszechnie dostępny w każdym sklepie :(
Ja swój mam ze sklepu internetowego Skworcu.com.pl (dostępny tam w dobrej cenie).

Składniki:
150 g miękkiego masła
3/4 szklanki cukru
łyżka ekstraktu z wanilii
3 jajka
50 ml mleka
200 g mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
Masło ucieramy do kremowej konsystencji, a następnie dodajemy cukier i dokładnie mieszamy. Dodajemy ekstrakt z wanilii, jajka, mąkę, mleko i proszek do pieczenia, miksujemy na gładko. Wlewamy masę do 3/4 wysokości foremek.
Pieczemy w 180 st. C ok. 20-30 minut, aż babeczki będą rumiane, a drewniany patyczek w nie wbity pozostanie suchy.

Doskonałe z owocami, bitą śmietaną oraz same w sobie ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...