czwartek, sierpnia 23, 2012

"CZEKOLADOWE SŁODKOŚCI", Wyd. Jedność 2012


Uwielbiam czekoladę! Moja ulubiona to gorzka, ale właściwie z miłą chęcią zajadam się każdym jej smakiem oraz słodkościami z jej dodatkiem :) No dobra, przyznam się Wam. Jestem czekoladoholikiem... i jest mi z tym dobrze!

A wiecie, że czekoladę, a raczej początkowo drzewa kakaowe, odkryli Europejczycy dopiero w XVI wieku?! Jak wcześniej ludzie bez niej żyli, nie mam pojęcia...
Są 3 gatunki ziaren kakao: criollo, forastero oraz trinitario. To od ich jakości zależy jakość samej czekolady. Dowiedziałam się tego oraz innych ciekawostek z książki Wydawnictwa Jedność pt. "Czekoladowe słodkości" z serii Słodkości w roli głównej. Jest to  poradnik kulinarny dla wszystkich chocołasuchów  z cukierniczą smykałką ;)

Poznacie czekoladowe ABC, by później wziąć się za przygotowywanie między innymi zupy czekoladowej, czekoladowych kiełbasek, tortów, musów, kremów, pralinek, ciasteczek, trufli,  pacakes, czereśni w czekoladzie itd. ... Czujecie ten unoszący się w domu czekoladowy zapach wypieków? Tą ekscytację, która następuje przed każdym chocokęsem, a szczególnie tym pierwszym? Ten niesamowity i wyjątkowy chocosmak? Mmmmmm ...

Książka zawiera oryginalne przepisy na czekoladowe cuda. Podano nawet stopień trudności, by przed przystąpieniem do pracy, wiedzieć czy podołamy radę. Z pieczeniem oczywiście, bo ze zjedzeniem raczej nie będzie najmniejszego problemu ;)
Dodam jeszcze, że tytuł ten został przepięknie wydany, a największe wrażenie robią na mnie fantastyczne fotografie! Więc może zamiast czekoladowej bombonierki, podarować książkę "Czekoladowe słodkości"? Czemu nie?

2 komentarze:

  1. Przepiękne fotografie...oglądanie takich książek na głodnego bywa torturą, ba, już na widok okładki ślinka cieknie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm kocham czekoladę i wszystko o smaku czekolady! :)
    tylko jak z taką książką wytrwać na diecie? ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...