poniedziałek, maja 07, 2012

FILETY Z KURCZAKA W SOSIE POMIDOROWYM Z MASCARPONE


Majówka zakończyła się deszczem, ochłodzeniem (7 stopni! brrr...) i przeziębieniem Rysia :( Młody jest marudny i to podwójnie, bo wyrzynają mu się też kolejne ząbki. Uspokajają go jedynie moje objęcia oraz obserwowanie mnie w kuchni i słuchanie moich objaśnień kolejnych etapów przyrządzania posiłków. Może zostanie kucharzem? Siedzi więc na swoim krzesełku, a ja pichcę...

Przepis pochodzi z numeru specjalnego „Mojego gotowania” 9/2011 (oczywiście trochę pozmieniałam według własnego smaku).

Składniki:
1 duża lub 2 małe piersi z kurczaka
sól
pieprz
2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
łyżka oleju
SOS:
łyżka oliwy
cebula
posiekany ząbek czosnku
puszka krojonych pomidorów
0,5 szklanki czarnych oliwek
szczypta cukru
łyżka octu balsamicznego
5 gałązek świeżego tymianku lub ewentualnie łyżeczką suszonego
3 łyżki sera mascarpone
pietruszka do dekoracji

Przygotowanie:
Piersi skroić w cienkie filety. Oprószyć solą, pieprzem i słodką papryką. Na rozgrzanym oleju usmażyć kurczaka na złoto z każdej strony. Odstawić. Przygotować sos- w rondlu rozgrzać łyżkę oliwy, dodać posiekaną cebulę, zeszklić ją, mieszając. Dodać posiekany czosnek, a po chwili wlać pokrojone pomidory z zalewą. Dodać pokrojone na krążki oliwki. Doprawić solą, pieprzem, cukrem i octem balsamicznym. Dusić ok. 10 minut, aż sos zgęstnieje. Zdjąć z ognia i wymieszać z listkami tymianku oraz serem mascarpone. Do sosu włożyć usmażone filety z kurczaka i podgrzać, by były gorące. Przed podaniem posypać natka pietruszki.
Danie pasuje do ryżu, makaronu lub pieczywa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...