wtorek, października 11, 2011

SEZAMOWE CIASTECZKA

Pyyyyycha! Szkoda pisać więcej. Po prostu weź się za pieczenie i sama spróbuj!

Przepis ukradłam ze strony http://mojewypieki.blox.pl

Składniki:
2/3 szklanki sezamu, uprażonego na patelni
100 g masła
0,5 szklanki białego cukru
0,5 szklanki jasnego brązowego cukru (ja dodałam tylko 0,5 szklanki białego cukru i było mi bardzo słodko)
1 jajko
1 opakowanie cukru waniliowego - 16 g
1¼ szklanki mąki
pół łyżeczki proszku do pieczenia
¼ łyżeczki soli
¼ łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:
Masło utrzyj z cukrami i cukrem waniliowym. Ucierając dodaj jajko. W osobnym naczyniu wymieszaj mąkę z proszkiem, solą i cynamonem, następnie stopniowo dodawaj do ciasta, dalej ucierając. Dodaj połowę uprażonego sezamu, wymieszaj. Gotową masę wstaw na godzinę do lodówki. Po wyjęciu formuj kulki średnicy około 3 cm (duży orzech włoski). Każdą kulkę otaczaj w sezamie. Kładź na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i lekko spłaszczaj. Układaj je w naprawdę dużych odstępach, gdyż ciastka sporo urosną.
Piecz około 10 - 15 minut w temperaturze 190ºC, aż będą złote. Uważaj tylko, bo szybko mogą się spalić! Wykładaj z blaszki ostrożnie póki będą ciepłe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...