środa, maja 21, 2014

"PRZEMIANA. OD NADWAGI DO ODWAGI, CZYLI JAK ODNALAZŁAM SIEBIE", T. Johnson, Wyd. Galaktyka 2014

Słyszałam już o diecie Dukana, bezglutenowej, 5:2, 50/50, owsiankowej, czekoladowej, ryżowej, chilli, dash, paleo, oxy, zone, mayo, kopenhaskiej, Cambridge, śródziemnomorskiej, koktajlowej, Atkinsa, według grupy krwi, Kwaśniewskiego, south beach, proteinowej, a nawet o łykaniu tabletek z tasiemcem. Każda z tych propozycji zapewnia, że jest dietą cud. Za każdą murem stoi przynajmniej jeden lekarz. Każda z nich ma tysiące zwolenników, lecz więcej zawiedzionych. Dlaczego tak trudno uwierzyć, iż jedyną skuteczną i zdrową dietą jest zmiana nawyków żywieniowych? O wspaniałych właściwościach racjonalnego odżywiania przekonała się Tory Johnson- znana w USA współtwórczyni porannego programu "Good Morning America".

Tory uwielbia jeść. Zawsze jadła wszystko to na co miała ochotę, a uwielbiała przede wszystkim ociekające tłuszczem, cukrem i solą dania. Jadła niekoniecznie z głodu, gdyż nigdy go nie odczuwała. Jadła z radości, ze smutku, dla pocieszenia i uczczenia. Każdy powód był dobry, by coś zjeść. W świecie, w którym wszystko jest na wyciągnięcie ręki, wcale to nie jest takie trudne. Można pomyśleć, że Polska dużo różni się od Stanów, jednak coraz bliżej nam do epidemii otyłości, która jest skutkiem szybkiego, niezdrowego i bezmyślnego odżywiania.

Pewnego grudniowego dnia, Tory spotkała się z wiceprezeską programu ABC News- szychą, od której zależy być lub nie być prezenterów. Od szefowej usłyszała, że "nie wygląda zbyt dobrze". To wystarczyło, by bohaterka książki odważyła się na wielki krok- w końcu przyznała się sama przed sobą, że jest gruba i źle się z tym czuje. Zapragnęła schudnąć, lecz po wielu nieudanych próbach, tym razem miało jej się udać. Przestraszyła się, że jeśli tego nie dokona, pożegna się z pracą.

"Przemiana" to literatura faktu, a jednocześnie poradnik i świadectwo sukcesu. To opowieść o trudnej drodze do idealnej wagi. To opis pokus, walki samej z sobą, ale też i z ludźmi, którzy byli obok. To także zaskakująca historia przemiany zalęknionej kobiety w pewną siebie i swoich pragnień babkę!"Ta książka nie opowiada o żadnej diecie. Nie jestem lekarką, dietetyczką ani instruktorką. Jestem zwyczajną kobietą, która ma kochającą rodzinę i satysfakcjonującą pracę. Ale mam ochotę pochwalić się całemu światu, że w końcu udało mi się schudnąć. Zajęło mi to okrągły rok, jednak warto było, bo dzięki temu odzyskałam pewność siebie, a moje poczucie własnej wartości osiągnęło poziom, o jakim wcześniej mi się nawet nie śniło."- pisze we wstępie.

Oto przemiana (choć na zdjęciu widoczna tylko ta fizyczna) jaką dokonała Tory Johnson:
źródło zdjęcia: http://kobieta.interia.pl/zdrowie/
diety/news-tory-johnson-od-nadwagi-do-odwagi,nId,1429080
Polecam książkę wszystkim, którzy są właśnie w trakcie walki o idealną wagę. Dzięki "Przemianie" będzie trochę łatwiej. Niech Tory Johnson będzie dowodem, jak i  inspiracją dla wszystkich odchudzających się.

"To, co kładę do głowy, jest o wiele ważniejsze od tego, co wkładam do ust. (...)
Koniec z wymówkami. Idealny moment na zmianę jest- i zawsze będzie- właśnie teraz."

1 komentarz:

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...