piątek, stycznia 20, 2012

„TACY SĄ CHŁOPCY”, A. Rao, M. Seaton, Wyd. Rebis, Poznań 2011

Dla przyszłych rodziców niby płeć ich dziecka nie ma znaczenia. Gdzieś kiedyś przeczytałam, że według przeprowadzonych badań, większość par wolałaby mieć syna! Dlaczego tak jest- nie wiem. Ale 8 lat temu powiedziałam mojemu przyszłemu mężowi, że w przyszłości będziemy mieli syna i będzie miał na imię Rysiu. Śmiał się wtedy ze mnie. Gdy zaszłam w ciążę, było dla nas oczywiste od samego początku, że czekamy na Rysia, chociaż gdyby się okazało, że jednak mamy dziewczynkę bylibyśmy tak samo szczęśliwi. Nie potrafię wytłumaczyć moich przypuszczeń, co do płci potomka. Natomiast przed porodem zaczęłam się martwić, czy będą potrafiła wychować i pielęgnować syna. Nigdy nie miałam do czynienia z małymi chłopcami i nie miałam pojęcia, jak się z nimi obchodzić!

Wobec chłopców ma się inne oczekiwania, niż wobec dziewczynek. Często przypina się im etykietki, czyli uprzedzenia. Chłopcy są ruchliwi, agresywni, lubią rywalizację, nie potrafią rozmawiać o swoich uczuciach itd. ... te cechy wcale nie muszą oznaczać kłopotów. Można i warto je wykorzystać podczas nauki życia we współczesnym świecie.

Książka pt. „Tacy są chłopcy. Wspieranie emocjonalnego i społecznego rozwoju chłopców w wymagającym świecie” wnosi do ich wychowania wiele cennych wskazówek, które zastosuje  się zarówno u kilkulatka, jak i nastolatka. To podręcznik podpowiadający jak wychować syna, by radził sobie z życiowymi wyzwaniami w każdym wieku. Znajdziesz w nim mnóstwo przykładów, obrazujących omawiane problemy oraz metody ich rozwiązywania. Właściwie, to czytając powinno się zaznaczać istotne dla nas treści i wracać do nich, kiedy potrzebujesz pomocy. Wierzcie mi- na każdego jest metoda, więc każdy rodzic syna znajdzie tu coś, czego szuka! Autor poświęca wiele takim sprawom jak lęk separacyjny, nieumiejętność zawierania i podtrzymywania przyjaźni, nie przestrzeganie granic i reguł, gnębienie lub bycie ofiarą, chęć bycia czarnym charakterem, nadpobudliwość ruchowa, dominacja, nieumiejętność przegrywania i przeżywanie porażek, nauka odczytywania własnych emocji, niechęć do szkoły czy sposoby na utrzymywanie dobrych relacji rodziców ze szkołą. Anthony Rao często podkreśla, iż to bardzo wątpliwe, by Wasz syn odbiegał zachowaniem od innych. Chłopcy tacy są! A na pocieszenie- problemy z zachowaniem przeważnie poprzedzają duży postęp w rozwoju procesów poznawczych. Więc jeśli Wasz syn nagle zaczął sprawiać Wam problemy, to uwaga- nadchodzi przełom!

Szczerze polecam! Książka warta zakupu. Będziecie po nią sięgać wielokrotnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...