sobota, stycznia 28, 2012

CIASTO MULTIOWOCOWE

Składniki:
5 różnych owoców, u mnie były to 2 jabłka, 2 gruszki, 1 banan (może być nawet 5 bananów- też będzie smaczne!)
375 g mąki
165 g masła
80 g cukru
troszkę soli
2 jajka + 1 żółtko
sok z cytryny
* migdały, jeśli ktoś ma ochotę

Przygotowanie:
Mąkę, masło, cukier, szczyptę soli i 2 jajka wyrobić szybko na kruche ciasto. Owoce bez skórki pokroić w kostkę i skropić cytryną. Następnie 2/3 ciasta wyłożyć na dno i boki tortownicy wysmarowanej tłuszczem i piec 10 min. w 200 st. C. Później na podpieczone ciasto wyłożyć owoce i przykryć je pozostałą 1/3 przygotowanego ciasta (ja pocięłam ciasto w paski i wyłożyłam, jak widać na zdjęciu). Posmarować je rozbitym żółtkiem, można przystroić posiekanymi i obranymi ze skórki migdałami. Wstawić ponownie do piekarnika nastawionego na górne grzanie i piec w temp. 170- 180 st. C ok. 30 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...