wtorek, kwietnia 29, 2014

BLOGER= POZYCJONER, CZYLI JAK POZYCJONOWAĆ BLOGA?

Serfując po Internecie, niemal na każdym kroku można natknąć się na linki prowadzące do blogów. Blogi tworzone są w różnych celach. Jedne pełnią rolę swoistego pamiętnika, którego karty dostępne są dla wszystkich. Inne z kolei nastawione są na komercyjną działalność. Ich autorzy, dzięki przyciągającej uwagę treści, chcą po prostu zarabiać i nie ma w tym nic dziwnego. Jak zatem wpłynąć na zwiększenie odwiedzin naszego bloga, który stanowi tylko kroplę w morzu stron internetowych? Pozycjonowanie oraz optymalizacja to recepta na sukces. Jednak jak się za nie zabrać, aby efektywnie zwiększyć popularność bloga? Przede wszystkim należy dostosować się do kilku rad specjalistów, którzy swoją wiedzą dzielą się na swoich blogach, serwisach branżowych czy nawet firmowych stron ( np. http://www.eactive.pl/pozycjonowanie/ - praktyczny przepis na co zwrócić uwagę krok po kroku).

Zacznijmy od słów kluczowych, które pełnią istotną rolę w wyszukiwaniu pożądanych treści. Nie musi to być tylko jedno słowo, ale kilka precyzyjnych, np. „spódnice” można zamienić na „spódnice mini” lub „spódnice plisowane”. Ważne jest aby nawiązywały do danego tematu. Już sam tytuł wpisu powinien zawierać słowo kluczowe. Także nagłówki nie powinny być ich pozbawione. Słowa kluczowe to jednak tylko jeden z wielu sposobów na skuteczne pozycjonowanie. Instalacja wtyczek SEO będzie kolejnym z nich. Wybór jest ogromny, tak że każdy bloger powinien znaleźć rozwiązanie na miarę swoich potrzeb. Odpowiednio skonfigurowana wtyczka będzie wsparciem właściwej optymalizacji dla każdego wpisu w blogu. Innymi narzędziami bez których trudno sobie wyobrazić skuteczną kampanię promocyjną bloga są Google Webmaster Tools oraz Google Analytics. Instalacja obu komponentów jest niezwykle prosta. Na analizie ruchu na blogu powinno zależeć każdemu blogerowi, który pragnie generować wartościowe odwiedziny. Istnieją jednak popularne działania, które wbrew pozorom przynoszą więcej szkody niż pożytku. Warto je ograniczyć, a najlepiej całkowicie ich unikać. Należy do nich double content czyli dublowanie takiej samej treści w wielu miejscach. Nie warto również inwestować w zakup linków prowadzących do bloga naszego autorstwa. Teoretycznie mogą one podnieść pozycje w wynikach wyszukiwania, jednak najczęściej działają zupełnie na odwrót, a to dlatego, że np. pochodzą z witryn o niskiej jakości. M.in. regularne tworzenie dobrych treści pozwoli uniknąć spadku w rankingach popularności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...