środa, marca 26, 2014

"RETY JAKIE NIESAMOWITE SĄ ZWIERZĘTA", Wyd. Olesiejuk 2014

Chyba większość dzieci fascynuje się światem zwierząt. Ja także od najmłodszych lat, prawie jak Elmirka z "Animków", je kocham. Będąc uczennicą nauczania początkowego szkoły podstawowej, lekcje przyrody były dla mnie tak proste, a wiedza na nich przekazywana, tak oczywista, że w końcu stwierdziłam, że nie ma sensu przygotowywać się do sprawdzianów z tego przedmiotu. A wtedy, te dwadzieścia kilka lat temu, nie było testów jak dzisiaj typu: "Owad to: a) zwierzę, b) roślina c) nazwa potrawy... Wtedy zadanie brzmiało: "Opisz budowę owada". I kombinuj, pisz, rysuj, radź sobie. I takie polecenie właśnie dostałam- podstawową budowę owada. Tsss, każdy przecież widział w swoim nawet 8-letnim życiu chociażby muchę czy robala. Prościzna. Więc nie myśląc za długo, zapisałam na kartce odpowiedź: "Owad ma nogi, tułów, głowę, buzię i pęcherz"...  :) I wiecie, że wcale nie dostałam szóstki?! Ale za to, od tamtej pory zaczęłam uczyć się do każdego sprawdzianu. A anegdota ta zapadła w pamięci nie tylko mojej, lecz także ukochanej wychowawczyni. Śmiejemy się z tego do dzisiaj :)

"Rety! Jakie niesamowite są zwierzęta" zainteresuje wszystkie dzieciaki, całkiem możliwe, że nawet te, które nie bardzo fascynują się fauną. Książka przedstawia niesamowite fakty z życia wielu z nich. Czy słyszeliście o tym, że "ryczeć potrafi dopiero roczny lew"? Albo że "krokodyle nigdy nie przestają rosnąć"?! A wiedzieliście, że "odciski palców koali wyglądają zupełnie jak ludzkie. Nawet oficer policji nie zauważyłby między nimi różnicy"?! Oooo, a to ciekawe- "Goryle trapią przeziębienia jak ludzi!"... Takimi ciekawostkami można zabłysnąć wśród rówieśników, a opowiedziane na szkolnej lekcji na pewno zrobią na wszystkich wrażenie ;)

Książka wydana jest w formie albumy z pięknymi, kolorowymi, prostymi ilustracjami, które spodobają się młodym czytelnikom. Do tego twarda oprawa i w efekcie powstała bardzo fajna publikacja. Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...