poniedziałek, września 18, 2017

"KROPKA", P. H. Reynolds, Wyd. Mamania 2017


Vashti to zakompleksiona, nie wierząca w swoje możliwości dziewczynka. Twierdzi, że nie potrafi rysować. Nauczycielka plastyki zachęca ją do postawienie kropki. Vashti myśli, że pani z niej żartuje i ze złością przyciska flamaster do kartki. Następnie pani prosi o podpis. Po tygodniu dziewczynka nie może uwierzyć w to, co widzi:
"Nad biurkiem nauczycielki wisiała JEJ KROPKA. Kropka, którą narysowała. Oprawiona w ozdobną złotą ramkę."
Vashti zaczyna wierzyć w siebie- z coraz większą przyjemnością maluje i rysuje, odnosząc w końcu sukces. Jej prace-różnego rodzaju kropki- są podziwiane i wystawiane w szkolnej galerii...


"Kropka" to króciutka, lecz piękna, wzruszająca i mądra opowieść o potencjale, który drzemie w każdym z nas. Trzeba go tylko odkryć. I uwierzyć w siebie. Musimy to zrobić sami lub ktoś (rodzic, nauczyciel) musi nam w tym pomóc.


"Kropka" to nie tylko powieść pisana, to również historia opowiedziana poprzez ilustracje- proste i ubogie w szczegóły, ale w tej prostocie tkwi całe piękno!

Podczas czytania dzieciom "Kropki" przypomniałam sobie siebie w wieku kilku lat- przeżywałam zupełnie te same rozterki, co Vashti. Obserwowałam koleżanki i kolegów, którzy mają pasję i talent, pragnąc też wyróżniać się jakąś umiejętnością. Większość swojego życia miałam kompleks z tego powodu, ponieważ nic w sobie nie potrafiłam odkryć. Dopiero jako dorosła kobieta, świeżo upieczona mama, zajrzałam w głąb siebie i pozwoliłam rozwinąć się temu, co we mnie drzemało...

Książka Petera H. Reynoldsa stała się inspiracją dla tysięcy nauczycieli na całym świecie do zorganizowania Międzynarodowego Dnia Kropki. Każdego roku, 15. września jest okazją do rozbudzania kreatywności i ukrytych talentów, drzemiących w dzieciach. Punktem wyjścia jest kropka, a dalej wszystko już zależy od wyobraźni!



To ważne, by szkoła była kuźnią talentów! Ale też, byś Ty, jako rodzic wspierał swoje dziecko w tym, co robi. Ono tego potrzebuje. I koniec kropka.


Kategoria wiekowa: 3+
Ilość stron:
26
Oprawa:
twarda


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...