czwartek, października 13, 2016
"SUPERQUIZ. ZWIERZĘTA" Z SERII KAPITAN NAUKA, Wyd. Edgard 2016
Kilka dni temu byłam świadkiem dyskusji na temat teorii wyginięcia dinozaurów. Zginęły z powodu uderzenia olbrzymiego meteorytu? Przez obniżenie się temperatury na Ziemi? Potopu? Nie, to wszystko kłamstwa, a prawda jest zupełnie inna! Może i wcale nie byłabym zaskoczona tą debatą, gdyby nie fakt, że toczyła się ona między grupą 6-latków ;)
Dzieciaki chłoną wiedzę ze wszystkich możliwych źródeł- z mediów, podsłuchując rozmowy innych osób, bawiąc się, obserwując świat, podróżując i doświadczając. Niechętnie pracują w podręcznikach i zeszytach ćwiczeń, ale kiedy proponuję im zabawę lub grę, za którą kryją się te same cele, co w kartach pracy, aż się trzęsą z ekscytacji. Nauka powinna być fascynująca!
A taką właśnie formą fascynującej nauki, i to poprzez zabawę, jest "SuperQUIZ. Zwierzęta" z serii Kapitan Nauka. To ponad 50 kart z ciekawostkami o rybach, płazach, gadach, ptakach, owadach i ssakach oraz 160 pytań na ich temat. Dlaczego flądra jest sprytna? Który ptak jest długowieczny? Czy w Polsce można spotkać jaszczurki bez nóg? A czy Wasze dzieci wiedzą, że ośmiornice są ciekawskie, szybko się uczą i lubią bawić? A że wielbłądy to spryciarze? Taką wiedzą najmłodsi mogą zabłysnąć dzięki tej grze.
Awers karty to kolorowe zdjęcie zwierzęcia wraz z ciekawymi informacjami na jego temat. Na rewersie z kolei znajduje się ilustracja oraz quiz, składający się z 3 zdań. Karty są ponumerowane, uporządkowane alfabetycznie, a także spięte ze sobą spiralą. Cały zestaw mieści się w ręce.
Chociaż propozycji zabaw przy pomocy kart, w zestawie nie znajdziecie, do głowy przyszły mi 3 pomysły:
Przykład 1
Dziecko samodzielnie czyta ciekawostki, po czym odkrywa kartę i rozwiązuje quiz.
Przykład 2
Rodzic mówi alfabet, dziecko przerywa komendą "stop". Na którą literę padnie, wyszukuje się zwierzę, którego nazwa rozpoczyna się na tę właśnie literę. Rodzic czyta informacje i pytania, a dziecko rozwiązuje.
Przykład 3
Dziecko wybiera liczbę od 1 do 54, a następnie wyszukuje zwierzę przypisane do tego numeru. Następnie gracz czyta informacje, by rozwiązać quiz.
Sami może wpadniecie i na inne propozycje nauki przez zabawę przy pomocy "SuperQUIZu". Dodam jeszcze (by niektórych może uspokoić), że rozwiązania są podane ;)
Życzę Wam wielu chwil radości w czasie zabawy z "SuperQUIZem"! A mądra główka zrobi się zupełnie niepostrzeżenie... ;)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
świetne rozwiązanie w podróży, mała poręczna książeczka, która może zając dziecko na jakaś godzinę, super alternatywa dla smartfona
OdpowiedzUsuńŚwietny pomysł! Karty są super pod względem wizualnym i bardzo mi się podoba tekst, który jest na nich umieszczony. Nie jest za prosty ani za trudny - jest w sam raz :)
OdpowiedzUsuń