czwartek, września 04, 2014

"ILUSTROWANY ATLAS ŚWIATA DLA DZIECI. DOOKOŁA ŚWIATA", Wyd. Olesiejuk 2014


Kiedy byłam dzieckiem, fascynował mnie ogromny, ciężki, grubaśny, przesiąknięty zapachem starości atlas świata. Przeglądałam go, przypatrując się wyblakłym mapom, z których nic nie rozumiałam. Z biegiem lat dowiadywałam się coraz więcej o świecie. Poprzez doświadczenie zrozumiałam, czym są granice kraju, że oprócz wody z kranu i jezior są jeszcze rzeki, morza, oceany, co to są góry i doliny, jak i mogłam obserwować różnice w pięknie krajów europejskich- Niemiec, Holandii, Belgii, Francji, Włoch. Ale jak to się miało to płaskich map? Właśnie nie rozumiałam.

Szkolne atlasy świata 20 lat temu i dawniej były okropne, nijakie. W ogóle nie zachęcały do nauki geografii. Aż szkoda, że fascynujące informacje o świecie- krajach, lądach, krainach, różnorodności ukształtowania terenów, flory i fauny, ...- przedstawiano w tak nieatrakcyjny sposób. Całą fascynację duszono w zarodku, a właściwie w atlasie.

Nie ważne, jak bardzo narzekalibyśmy na poziom edukacji oraz wydawane współcześnie podręczniki- musimy docenić to, co się zmieniło na lepsze. A lepsza jest zarówno grafika wydań, jak i sposób przekazywania wiedzy dostosowany do umiejętności odbioru uczniów- to tak bardzo ogólnie mówiąc.

Kilka tygodni temu, trafił w moje ręce "Ilustrowany atlas świata dla dzieci. Dookoła świata", a ponieważ właśnie rozpoczął się rok szkolny, postanowiłam o nim tutaj wspomnieć. Jest to książka edukacyjna adresowana do młodszych uczniów, jednak można nią zainteresować także starsze przedszkolaki. Oczywiście są tu mapy fizyczne, gospodarcze, polityczne- bez nich przecież atlas świata, nie byłby tym, czym powinien. Jednak między jedną mapą a drugą znaleźć można ciekawostki dotyczące danego obszaru, istotne informacje oraz sprawdzające wiedzę quizy. Treści te uzupełniają wiedzę dziecka, jak i zachęcają do dalszych poszukiwań. Książkę uatrakcyjniają ilustracje i schematy, ułatwiające zrozumienie podstawowych treści. Jest soczyście kolorowo i ciekawie!


Do każdego atlasu dołączono ilustrowany plakat o wymiarach 100cm x 70cm - do powieszenia na ścianę lub rozłożenia na podłodze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...