poniedziałek, grudnia 02, 2013

"BAŚNIE DLA DZIECI I DOROSŁYCH", audiobook czyta Autorka- B. Pawlikowska, Wyd. G+J 2013


Beatę Pawlikowską zna chyba każdy w naszym kraju. Poza tym, że podróżuje po świecie, zaraża swoją pasją odkrywania nowych kultur tysiące, a może i miliony Polaków, opowiada o swoich doświadczeniach w radiu, telewizji, wydaje książki językowe, reportaże, poradniki mądrego życia, a ostatnio napisała nawet baśnie. Ich wersję audio (czyli w postaci audiobooka) miałam okazję usłyszeć kilka dni temu. Kiedy ból gardła i krtani odebrał mi głos, a moje starsze dziecko domagało się czytania kolejnej książeczki, włożyłam płytę do podajnika cd i razem z Maluchem odpłynęłam w krainę baśni...

Chyba trzeba być globtroterem z krwi i kości, by nazwać kota Krzysiu Kolumb. Jak się pewnie domyślacie, kot należy do Beaty Pawlikowskiej. Przygarnęła go do siebie, gdy ten miał 10 tygodni. Wskoczył wtedy pod łóżko, przerażony nowym miejscem. Jednak szybko spod niego wyszedł, ośmielony ciepłym głosem i niezwykłą osobowością podróżniczki. I tak rozpoczęli swą wspólną przygodę...

Kot Krzysiu Kolumb ma w zwyczaju prowadzić dyskusje i opowiadać ciekawe historie. Efektem rozmów zwierzaka z Pawlikowską są wydane "Baśnie dla dzieci i dla dorosłych". Ich głównymi bohaterami są Waleczny Groszek, Złoty Ptak oraz Leśny Dzwonek. Każda z baśni dotyka wielu istotnych dla ludzi tematów, problemów, pytań. Opowiadają o odwadze w podejmowaniu codziennych wyzwań. O patrzeniu w przyszłość, a nie przeszłość. O sile w dążeniu do obranego celu i szczęścia. O życiu w zgodzie ze sobą, a nie według planu innych osób. O kierowaniu się dobrem, a nie wszechobecnym złem. A nawet uczą odpowiednich wyborów żywieniowych- jakie jajka kupować, co oznaczają numery na nich umieszczone, czy kury w klatkach są szczęśliwe, czy zwierzęta hodowlane tuczone wysokokalorycznym pożywieniem oraz antybiotykami są smaczne...

Od "Baśni..." Pawlikowskiej bije niesamowita mądrość. Gdy ich słuchałam, wyobraziłam sobie, że być może autorka czerpała na nie pomysł z zasłyszanych historii, wierzeń, przemyśleń wielu poznanych osobiście kultur. "Baśnie..." uczą i przekazują tak wiele mądrych treści, że powinny się znaleźć w obowiązkowym kanonie lektur szkolnych!

Muszę przyznać, że wersja audio jednak troszkę mnie drażniła. Jak już wspomniałam cenię i uwielbiam autorkę, co tydzień w niedzielę słucham jej audycji w Radiu Zet, gdzie z zapałem i namiętnością opowiada o zdobywaniu świata. Lecz baśnie opowiadać ... musi się jeszcze nauczyć. W czytanych "Baśniach ..." brakowało mi zmian intonacji głosu, wyrażania jakiś emocji, budowania nastroju i zaciekawienia. A jest to bardzo istotne, gdy zależy nam, by ktoś nas wysłuchał, szczególnie najmłodsi.

Mimo tego "Baśnie dla dzieci i dla dorosłych" mogą stać się udanym prezentem nie tylko gwiazdkowym. W pięknie wydanej wersji papierowej, bądź w
prawie 3-godzinnej wersji audio!
Polecam gorąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...