poniedziałek, grudnia 30, 2013

MAKOWY TORCIK OBFITOŚCI



Przepis ten znalazłam kilka lat temu w moim ulubionym czasopiśmie "Zwierciadło". Wycięłam, schowałam i jakoś do tej pory nie miałam odwagi go wypróbować. W tym roku na Święta szukałam przepisów szybkich w realizacji, bo z małą Zuzią wiecznie wiszącą przy mojej piersi i pełnym energii Rysiem, trudno przygotować coś wielkiego. Makowy torcik obfitości okazał się świetną alternatywą tradycyjnego makowca.
Idealny na Boże Narodzenie, Sylwestra, Wielkanoc i inne okoliczności. Szybki i smaczny! Jeszcze zdążycie go upiec na jutrzejszą zabawę sylwestrową ;)

Poniżej proponuję dwa różne spody ciasta. Pierwszy- oryginalny, pochodzący z gazety. Jest mniej słodki, to w sumie kruche ciasto. Drugi- spód z pełnoziarnistych ciastek. Słodszy od pierwszego i moim zdaniem bardziej pasuje do pozostałych warstw tortu.

Składniki na spód- wersja I:
200g mąki
100g masła
1 żółtko
2 łyżki śmietany 12%
szczypta soli
łyżeczka proszku do pieczenia


Przygotowanie spodu I wersji:
Wszystkie składniki zagnieść, schłodzić w lodówce przez ok. 30 min., wyłożyć na dno tortownicy (u mnie wymiary 27cm).

Składniki na spód- wersja II:
120 g pełnoziarnistych ciastek
50 g roztopionego masła


Przygotowanie spodu- wersja II:
Ciastka pokruszyć w melakserze. Połączyć z roztopionym masłem, wyłożyć równomiernie na dno tortownicy.

Składniki na masę makową:
850g masy makowej
2-3 kwaśne jabłka
5 jaj
50 g masła
5 łyżek kaszki manny


Przygotowanie masy:
Jajka ubić mikserem. Wymieszać z masą makową, kaszką, startymi na tarce jabłkami i rozpuszczonym masłem. Wyłożyć masę na spód (obojętnie czy wersję I czy II) i piec w 180 stopniach C ok. 50-60 min.

Składniki na dekorację:

200g białej czekolady
odrobina suchego maku

Przygotowanie dekoracji:Rozpuścić czekoladę w kąpieli wodnej. Posmarować ostudzone ciasto. Zanim czekolada ostygnie, posypać delikatnie makiem (można obsypać jakiś wzór np. przy pomocy foremek).

I gotowe!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...