niedziela, marca 04, 2012

„CÓRKI MORDERCY”, R. S. Meyers, Wyd. Videograf, Chorzów 2011


Właśnie skończyłam czytać „Córki mordercy”. Jestem wstrząśnięta... Nie wiem, czy potrafię przekazać Wam swoje emocje oraz refleksje, które targały mną podczas lektury i ciągle we mnie pozostają …

Warto sięgnąć po tę powieść, by poznać co czują ofiary przemocy, w jaki sposób raz wyrządzona krzywda wpływa na całe ich życie, a później ból i strach z tym związany przekazywany jest następnemu pokoleniu. Opowiedziana tu historia potwierdza, iż nikt nie jest w stanie zrozumieć ofiarę przemocy, jeśli sam nie doznał traumy. Z tego samego powodu, wiele osób nie potrafi też pojąć cierpienia jakie niesie ze sobą współuzależnienie od sprawcy.

Ta książka to przerażająca historia sklejona z doświadczeń samej autorki oraz jej klientów- ofiar przemocy właśnie. Dwie dziewczynki- Lulu i Merry- żyją w dysfunkcyjnej rodzinie. Ich matka całymi dniami zajmuje się pielęgnacją i upiększaniem siebie oraz przyjmowaniem kolejnych kochanków, zapominając o potrzebach małych córek. Ojciec z kolei, ciężko pracuje na utrzymanie rodziny, lecz ma problemy z alkoholem. Pewnego dnia, matka dziewczynek wyrzuca go z domu, jednak on wraca, by się z nią rozliczyć. Pijany i naćpany zastaje zamknięte drzwi, lecz wie, że w środku są obecne jego trzy kobiety. Błagalnym i słodkim tonem nakłania Lulu, by go wpuściła. Gdy córka poddaje się woli ojca, ten dopada matkę i w akcie desperacji zabija żonę. Od tej chwili całe życie Merry i Lulu diametralnie się zmienia. Obie mają przed sobą lata upokorzeń, strachu, bólu, emocjonalnej huśtawki.

Jak Wam się wydaje, czy po takich doświadczeniach można jeszcze normalnie żyć? Jeśli się nad tym zastanawiacie, przeczytajcie powieść.

Na pewno przeczytana historia na długo pozostanie w mojej głowie.

2 komentarze:

  1. Mam dwa dość nietypowe pytania:
    czy powieść jest podzielona na działy?
    czy kartki są białe? (żółtawe bardzo źle mi się czyta)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, są rozdziały, a kartki są białe. pozdrawiam i życzę miłej lektury!

      Usuń

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...