niedziela, października 02, 2022

"MINECRAFT. MATEMATYKA. MEGA ZADANIA" Dan Lipscombe, B. Thompson, tłum. A. Hikiert, Wydawnictwo HarperKids 2022

 



Czaiłam się na tę serię już od kilku miesięcy. Miałam już taki odruch kupienia jej jako "nagrodę" dla moich Juniorów na zakończenie roku szkolnego, a w duchu miałam nadzieję, że podczas wakacji utrwalą sobie matmę, by nie mieć problemów we wrześniu. Zdecydowałam się jednak, na coś innego, ale o Minecrafcie i tak nie mogłam zapomnieć. I w końcu ją mam, a raczej mamy, bo przecież służy Dzieciakom 😁

Nie wiem, czy jest w Polsce młody człowiek, który nie słyszałby o grze komputerowej, w której układa się bloki, tworzy światy 3D, gromadzi szmaragdy, a głównym bohaterem jest Steve, ale są i zwierzęta, potwory i inne postacie. Przyznam, że początkowo myślałam o tej rozrywce negatywnie, gdyż słyszałam, że zabija się w niej świnie, owce i krowy, a jest we mnie sprzeciw na tego typu zachowania, nawet jeśli to tylko wirtualna zabawa. Kiedy jednak poznałam edukacyjne walory Minecrafta i możliwości gry, zrozumiałam, że wszystko zależy od gracza. Nie musisz wcale zabijać, to od Ciebie zależy, jaki świat wykreujesz i jaki tryb gry włączysz.

Seria zeszytów edukacyjnych "Matematyka. Mega zadania" mocno nawiązuje do kultowego już świata Minecraft. To kolejny dowód na to, że matematyka jest wszędzie!


Seria składa się z sześciu zeszytów, dopasowanych do wieku, a co za tym idzie możliwości intelektualnych dzieciaków, a także w całkiem sporej części zadań- do podstawy programowej (pozostałe zadania przekraczają podstawę). Każda książka ma swoich głównych bohaterów: w 7+ i 8+ są to Jacob i Cali, 9+ i 10+ Oscar i Maya, 11+ i 12+ Rosa i Isaac. W ich towarzystwie buduje się różnorodne biomy (dla niewtajemniczonych: w wolnym tłumaczeniu, są to takie krajobrazy), przeżywa przygody, poszukuje skarbów, ucieka przez mobami, pomaga w rozwiązywaniu problemów, a do tego wszystkiego niezbędne jest wykorzystanie umiejętności i wiedzy z zakresu matematyki. Zadania są punktowane szmaragdami, które można "wymieniać" na przedmioty, potrzebne do kolejnej eskapady. Niektóre zadania są też oznaczone "serduszkiem" lub dwoma "serduszkami", co oznacza trudniejszy poziom, a także być może będzie potrzebna pomoc kogoś starszego, a nawet przeszukania zasobów internetu, w celu znalezienia rozwiązania. A na samym końcu publikacji, znajdują się rozwiązania każdego polecenia.


Każda książka podzielona jest na działy matematyczne, które jednocześnie są biomami. Na przykład dla przedziału 7+ mamy dział  "Liczby całkowite", który istnieje w biomie "Słonecznikowe równiny", w 8+ "Geometria i statystyka" istnieje w "Puszczy", a w 9+ "Pomiary" to "Dżunglowe wzgórza".

"Minecraft. Matematyka. Mega zadania" to kolorowe i atrakcyjne zeszyty do rozwijania i utrwalania umiejętności, dzięki którymi dzieciaki mają szansę pobawić się matematyką.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...