czwartek, października 18, 2018

ZACZYNAM ŻYĆ ŚWIADOMIE! RECENZJA MYDEŁ W PŁYNIE I PŁYNÓW DO MYCIA NACZYŃ SONETT


Spieszę do Was z odkryciem! Ale najpierw: policz, ile razy dziennie myjesz dłonie. A jak długo każdego dnia stoisz nad zlewem i zmywasz naczynia? Czy wiesz, że myjąc ręce zwykłym mydłem oraz mając kontakt z płynem do mycia naczyń, myjesz je tak naprawdę ropą naftową, jonami metali ciężkich, barwnikami, konserwantami i innymi chemicznymi świństwami, które ukrywają się pod skomplikowanymi i długimi nazwami?! Zdajesz sobie z tego sprawę? Czytasz etykiety, robiąc tak prozaiczną rzecz, jak kupowanie mydła i płyny do naczyń? Powinnaś!!!

Od kilku miesięcy zastanawiałam się nad jakością i składem tych dwóch produktów, ponieważ moje dłonie po każdorazowym kontakcie z detergentem są suche i szorstkie. Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam skład, szczęka mi opadła. Po raz drugi szczena opadła, kiedy zobaczyłam ceny mydeł naturalnych, ekologicznych, roślinnych- zwał, jak zwał. Są sporo droższe, od tych popularnych, a mydło u nas w domu- przy czterech osobach- kończy się mniej więcej co tydzień! Dałam więc sobie spokój.


... Lecz nie na długo...

Nie mogłam już znieść uczucia spierzchniętych dłoni i świadomości, ile chemii wchłania się przez moją skórę! Koniec! Stop! Nie pozwolę już faszerować siebie i Bliskich tym, co najgorsze! Czy jakaś instytucja to w ogóle nadzoruje?! W każdym razie, mnie truć już nie będą! Już wolę wspierać, płacąc więcej za produkty uczciwych producentów, bazujących na naturalnych składnikach.


Przeszukałam sieć, popróbowałam kilka różnych produktów z oferty różnych firm. Na niektórych bardzo się zawiodłam (nieodpowiadająca mi konsystencja, nie ten zapach, ten sam efekt suchej skóry...). Aż w końcu natknęłam się na mydła, płyny do mycia naczyń i inne produkty niemieckiej marki Sonett. I wpadłam w zachwyt! Dziś już nikt nie przekona mnie do zakupu tańszych środków kosmetycznych i chemii gospodarczej!!!
W tym poście opowiem Wam tylko o mydłach i płynach do naczyń, ponieważ od tego u mnie się zaczęło. Wkrótce jednak napiszę o kolejnych moich odkryciach pod znakiem tej marki.


Sonett to ekologiczna technologia oraz ekologiczny skład produktów. Wszystkie składniki są biodegradowalne, czyli bezpieczne dla środowiska. Nie znajdziemy tu enzymów, petrochemicznych surfaktantów, petrochemicznych dodatków zapachowych, barwiących i konserwujących, wybielaczy itp. Co więc zawierają? Oleje i olejki eteryczne ze w 100% kontrolowanych upraw ekologicznych oraz z roślin dziko rosnących. I to czuć od pierwszego zastosowania, jak i po wielokrotnym, częstym użyciu.


Nie stosuję mydeł w kostce, bo uważam je za mało higieniczne. Dlatego kupuję tylko i wyłącznie mydła w płynie. Sonett ma w swojej ofercie i te w kostce, i te w płynie. Linia zapachowa jest całkiem spora: CYTRUS, LAWENDA, ROZMARYN, RÓŻA, SIEDEM ZIÓŁ, NEUTRAL/ SENSITIV, NAGIETEK oraz mydło w piance dla dzieci-NAGIETEK.

Mydła te zachwycają mnie za każdym razem, gdy myję dłonie:
- cudownie pachną! Lawenda pachnie jak prawdziwa lawenda, a nie jej sztuczny aromat. Róża pachnie jak róża, nagietek jak nagietek, rozmaryn pachnie lasem, siedem ziół- ziołami, cytrus- cytryną, a neutral- absolutnie niczym 😁. Zapachy są więc autentyczne, aromaterapeutyczne i urzekające! 😍

- konsystencja- płyn jest przejrzysty, coś między żelem a kremem (trudno mi to nazwać), nie spływa szybko z rąk, świetnie się rozprowadza, lecz bez efektu piany. Chyba, że wybierzecie piankę dla dzieci 😉.

- wydajność- i tutaj zaskoczenie! Niby mydło jest droższe, ale suma sumarum bardziej wydajne 👍. Wystarczy mała ilość (mniej więcej o połowę mniejsza od tradycyjnych mydeł w płynie), by skutecznie umyć ręce!

- można je stosować nie tylko do mycia rąk, ale i twarzy oraz ciała 👍.

- opakowanie- pod względem wizualnym nie robi wrażenia- zwykła plastikowa buteleczka z dozownikiem. Ale ten dozownik to wielki sukces! Nie dosyć, że dozuje odpowiednią, mniejszą ilość płynu, nie pryska na dziesiątki centymetrów, to jeszcze ma opcję open/ stop, co pozwala zabrać produkt ze sobą na przykład na wakacje czy w podróż 👍. Mydła popularnych, nieekologicznych  marek zazwyczaj tej możliwości nie dają. A dla mnie to akurat ważne, ponieważ zawsze gdzieś wyjeżdżając zabieram ze sobą mydło w płynie i zawsze dotąd miałam z tym problem...

- pojemność- w ofercie jest kilka pojemności do wyboru: 120 ml, 300 ml, 1 litr, a niektóre zapachy nawet 10 litrów! Mydło w piance dla dzieci- 200 ml. Jeśli chcielibyście opakowanie z dozownikiem- pompką, jest to opcja 300 ml.

- efekt widać, jak na dłoni 😉👐- dłonie są miękkie, pachnące, bez uczucia ściągnięcia, delikatniejsze. Od razu czuć różnicę!

Musicie też wiedzieć, że mydło w piance podbiło serce moich Dzieci. Jeśli macie pociechy, które wiecznie nie pamiętają o umyciu rąk, postawcie w łazience piankę o zapachu nagietka 🌻. Pożądany efekt murowany!

Czas przejść do mniej przyjemnych obowiązków, czyli mycia naczyń 😞. Nienawidzę tego! Miałam kiedyś zmywarkę- spełnienie moich marzeń- którą oddałam dobrowolnie po 2 latach stosowania, ponieważ nie spełniała moich oczekiwań. Powróciłam zatem do ręcznego zmywania, które zawsze pozostawia naczynia czyste i bez nalotu detergentów. A że niszczy skórę dłoni? No właśnie. Dlatego już dłużej nie mogłam tego znieść!




Płyny do mycia naczyń Sonett występują w nutach: CYTRYNOWYM, NAGIETKOWYM oraz NEUTRAL/SENSITIV.

Zapachy, konsystencja, opakowanie, pojemności są identyczne jak mydeł w płynie (cytrynowy występuje jeszcze w wersji 5 oraz 20 litrów). Wydajność również zaskakuje- właściwie mam wrażenie, że zmyję więcej, niż tradycyjnym, nieekologicznym płynem! Bardziej uporczywy brud, tłuszcz, zaschnięte resztki- nie ma żadnego problemu. Sonett jest genialny! Pokochałam go od pierwszego mycia!!! Jak dotąd nie spotkałam się z tak świetnym produktem do zmywania naczyń! 😍 💦. Moje dłonie są równie zachwycone 😉.


Zarówno mydła w płynie, płyny do mycia naczyń oraz wszystkie pozostałe produkty Sonett zdobyły certyfikaty EcoControl, Vegan Society, Eco Garantie, CSE = Certified Sustainable Economics (Certyfikat Zrównoważonej Gospodarki/Ekonomii), Certyfikat stop-climate-change oraz Eko-Laur Konsumenta 2009.


Jestem zachwycona i mam potrzebę podzielić się tym ze światem!

Jeśli macie ochotę na zestaw mydeł w płynie oraz płynów do mycia naczyń Sonett, śledźcie blogowego Facebooka- już za kilka dni pojawi się konkurs! 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...