czwartek, marca 24, 2016

"OBFITOŚĆ", Y. Ottolenghi, Wyd. Filo 2015



Do sięgnięcia po tę książkę kucharską zachęciło mnie cudownie apetycznie zdjęcie z okładki. Dalej okazało się, że to dopiero zapowiedź tego, co czeka mnie w środku...


"Obfitość" to zbiór 120 wegetariańskich przepisów nieznanego mi wcześniej Yotam Ottolenghi- wybitnego londyńskiego kucharza, który- co ciekawe- nie jest wcale wegetarianinem! Na co dzień przygotowuje, jak i sam zjada mięso, wziął się jednak za kuchnię jarską na prośbę redakcji magazynu "Guardiana". Wcześniej jego restauracje zachwyciły swych klientów wyśmienitymi kaszami i warzywami, więc Ottolenghi stał się niejako ekspertem w tym temacie. Zgodził się zatem na prowadzenie rubryki z wegetariańskimi przepisami, a ich zbiór opublikował w niniejszej "Obfitości".



Kucharz na wielu stronach tego wydania podkreśla, że nie jest wegetarianinem. Czytelnikom nienachalnie podpowiada nawet, do których dań pasowałyby mięsne dodatki. To sprawia, że po "Obfitość" sięgają także mięsożercy, a jaroszom subtelne uwagi autora wcale nie przeszkadzają ;)



"Obfitość" to trafny tytuł. Jedzeniem, które proponuje Ottolenghi można się porządnie najeść! Masa warzyw, serów, kasz, ciast (np. francuskiego czy kruchego) to moja bajka! Proste wykonanie, ciekawe pomysły- czego chcieć więcej?


 
Jak pewnie zauważyliście, w książkę włożyłam już mnóstwo zakładek, ułatwiających mi odnalezienie wybranego przepisu. Ale tak naprawdę są to oznaczenia na najbliższe tygodnie, w sezonie letnim będzie czas i na pozostałe dania.

Przepisy zostały uszeregowane według głównych składników potraw- osobne rozdziały to np. bulwy i korzenie, cebulowe, cukinie i dynie, majestatyczna oberżyna, pomidory, zielenina na gorąco i na surowo, fasola i bób, ziarno... Na końcu książki mieści się oczywiście indeks potraw.



 
Zdjęcia, jak już wspomniałam na wstępie, zachwycają. Całe wydanie, każdy jego szczegół robi na mnie wrażenie.

"Obfitość" to zdecydowanie najlepsza wegetariańska książka, jaką mam! Polecam i Wam, jeśli podzielacie ze mną zachwyt nad warzywami z sycącymi dodatkami ;)


P.S. Wyprzedzając pytania- tytuł w dobrej cenie znaleziony tutaj: http://www.taniaksiazka.pl/obfitosc-wegetarianska-kuchnia-autora-jerozolimy-yotam-ottolenghi-p-589113.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...