czwartek, września 22, 2011

„ODPOWIEDZIALNI RODZICE”, M. Kościelska, Wyd. Impuls, Kraków 2011

Pewnie nie tylko mnie zdarzyło się obarczać rodziców odpowiedzialnością za pewne moje porażki, sukcesy, zdarzenia, które miały miejsce w dzieciństwie, a nawet za moje cechy osobowości. Lecz czy na pewno tylko Oni są za to odpowiedzialni? Dopiero dzisiaj, kiedy sama jestem matką zaczynam rozumieć wiele sytuacji, decyzji i zachowań tych, którzy mnie wychowywali. Rolą rodziców jest branie odpowiedzialności za swoje dzieci. Ale czy na co dzień zastanawiamy się, czym tak naprawdę jest odpowiedzialność rodzicielska? Jakie są jej granice?

Niniejsza książka to stricte publikacja naukowa. Przedstawiono w niej interesujące spojrzenie na odpowiedzialność rodzicielską. Profesor Kościelska porusza takie tematy jak odpowiedzialność względem dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, chorych na nowotwory, cierpiących na anoreksję, homoseksualnych, adoptowanych, narażonych na przemoc ze strony jednego z rodziców, pochodzących z rodziny z problemem alkoholowym, a także mowa tu o odpowiedzialności dzieci za swoich rodziców. Autorka opisuje bardzo wiele życiowych, ciekawych przykładów, a na podsumowanie swoich rozważań podaje Dziesięć Przykazań Wychowawczych.

Książka skłania do refleksji. Przede wszystkim kierowana jest do psychologów, pedagogów i nauczycieli, ale warto by zapoznał się z nią także odpowiedzialny rodzic.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...