czwartek, września 29, 2011

CIASTO Z DYNI

Dowiedziałam się właśnie, że z dyni można piec ciasto!!! Czym prędzej zdobyłam piękne pomarańczowe i ciężkie warzywo i zabrałam się do pieczenia. To znaczy, najpierw trzeba było się natrudzić przy obieraniu jej, ale tym już zajął się Mąż (jak co roku).

Po zjedzeniu jednego kawałka tego ciasta, musieliśmy bardzo się kontrolować, by nie pożreć wszystkiego, a ciasto było upieczone specjalnie dla najmłodszych gości. Milusińskim i nie tylko smakowało, a ja znowu zabieram się za pieczenie ciasta z dyni. Póki trwa sezon (chociaż trochę dyni zamroziłam na zimę). I Was też zachęcam do spróbowania.

Przepis na formę do tarty 27cm.

Składniki:
1 szklanka mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu
szczypta soli
2 jaja
1/2 szklanki rozgotowanej i zmiksowanej dyni
1/2 szklanki oleju

Kruszonka:
trochę mąki
trochę masła
trochę cukru
troszeczkę cynamonu

Przygotowanie:
Mieszamy mikserem olej, jajka i dynię. Następnie dodajemy wszystkie suche składniki i miksujemy dokładnie. Wylewamy ciasto na formę. Włączamy piekarnik na 180 st. C.
Przygotowujemy kruszonkę. Posypujemy nią ciasto. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok 25-30 min.(sprawdzamy patyczkiem ciasto, by było suche).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...