poniedziałek, sierpnia 22, 2011

MARCHEWKOWY CHLEBEK

Przepis otrzymałam od koleżanki- Marty Z. Długo zwlekałam z wykonaniem, a teraz żałuję, bo chlebek jest wyśmienity. I pomyśleć, że tyle okazji mi uciekło, by go przygotować i zjeść! A teraz, gdy muszę się ograniczać z jedzeniem słodkiego, ten wypiek idealnie pasuje jako alternatywa. Ma mało cukru, a jest słodki dzięki pieczonej marchewce i jabłkowi. A przy tym robi się go szybko- mnie się udało między jednym a drugim karmieniem.
Musicie spróbować! A Ty Marto Z.- jeśli mnie teraz czytasz- szykuj dla mnie kolejne pyszne i zdrowe przepisy!

Składniki:
2 duże marchwie
1 jabłko
200g mąki
2 jaja
40g brązowego cukru
wanilia
goździk (ja wolę cynamon, więc dodałam zamiast goździka pół łyżeczki cynamonu)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:
Jajka ubić z cukrem. Marchwie zetrzeć na tarce na małych oczkach, jabłko na dużych (nie odcedzać soku!). Dodać do jaj. Dodać też mąkę, wanilię, goździk/ cynamon, proszek do pieczenia i wszystko wymieszać mikserem. Włożyć do foremki. Wstawić do nagrzanego do 180 st. C piekarnika i piec około 30-40 minut.

Ciasto powinno być mokre.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...