środa, grudnia 10, 2014

ANGIELSKI PRZEDSZKOLAKA


W środy mój Syn ma w przedszkolu język angielski. Całe 15 minut. Nie ma się co dziwić, przecież 3-latek nie jest zdolny do utrzymania dłużej swojej uwagi podczas zajęć dydaktycznych. Oczywiście, zdarza się, że zaabsorbowany maluch będzie zainteresowany i dłużej, ale czy w grupie 25 energicznych przedszkolaków? Szczerze wątpię. Po 15 minutach nauki musi nastąpić przerwa, by ewentualnie po jakimś czasie wrócić do pracy umysłowej. Jak się pewnie domyślacie lub wiecie z własnego doświadczenia, w przedszkolu publicznym jest to niemożliwe.

Rysio bardzo polubił język angielski. Co jakiś czas chwali się nowo poznanym słowem czy piosenką. Piosenki mają strasznie trudny do powtórzenia przeze mnie tekst, np.

Głoef bue
bluw njwi
gfyqqewfr ndjewkg
bhfevwo pwiqovbfwhuq
la, la la laaaaa
...

Coś w tym stylu ;)

Ze słowami łatwiej idzie. Choć sama nigdy w szkołach nie miałam okazji uczyć się angielskiego, jeszcze język obcy Rysia jest na poziomie, który jestem w stanie zrozumieć. Jest też to dla mnie motywacja, by w końcu na stare lata, nauczyć się tego niezbędnego w dzisiejszych czasach angielskiego.

Tak więc czasem bawimy się angielskim, by za jakiś czas przyszedł moment na zabawę PO ANGIELSKU. Na razie czytamy książeczki, np. "Magic Words with Winnie the Pooh", uczącą przede wszystkim "magicznych słów", które warto znać w każdym języku- proszę, przepraszam i dziękuję. Mały format, tekturowe strony, ukochani bohaterowie z "Kubusia Puchatka", bajecznie kolorowe ilustracje, zdecydowanie zachęcają, by sięgnąć po tę pierwszą obcojęzyczną lekturę. Dla takiego rodzica, jak ja, ale też i dla młodszego czytelnika, który właśnie do not speak English fajne jest to, że każde obcobrzmiące zdanie jest od razu tłumaczone na polski. 

 
Dla trochę starszych dzieci, które potrafią już czytać i pisać, znalazłam zeszyt ćwiczeń "Easy English" z bohaterami "Krainy lodu" Disney'a. Są tam atrakcyjne zadania np. krzyżówki i inne łamigłówki, karty ze słówkami, a nawet kolorowe naklejki.

Każda z powyższych książek została również wydana z innymi bohaterami znanych i lubianych bajek Disney'a.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...