wtorek, grudnia 04, 2012

KOLEKCJA ALBUMÓW „ZDUMIEWAJĄCY ŚWIAT” ( dostępna w McDonald's)

Jedna ze znanych sieciowych restauracji dołącza do swoich dziecięcych zestawów popularno- naukowe książeczki. Zwróciłam już na nie uwagę, kiedy zauważyłam mnóstwo dzieciaków je przeglądających podczas szkolnych przerw. Pomyślałam- cóż to jest, że absorbuje tak najmłodszych? Wreszcie mam okazję to sprawdzić :)


Zdumiewający świat” jest to seria 6 albumików” „Arktyka i Antarktyda”, „Wielkie koty”, „Oceany”, „Ziemia”, „Lasy deszczowe” oraz „Gwiazdy i planety”. Każda z nich jest wyjątkowa, choć mają wspólne cechy. Zawierają ciekawe i proste w wyjaśnieniu fakty z danej dziedziny, kolorowe, piękne fotografie, interesujące łamigłówki sprawdzające znajomość podanych treści oraz to, co dzieci bardzo lubią- naklejki!

Jestem zaskoczona książeczkami, gdyż są naprawdę wartościowe. Nawet jeśli fakty w niej zawarte są okrojone, podano je w taki sposób, że młody czytelnik może być zainteresowany poszukiwaniem dalszych informacji, już w innych, bardziej obszernych źródłach.

Cała kolekcja albumów „Zdumiewający świat” jest już znana w innych krajach, miło że u nas także cieszy się zainteresowaniem dzieciaków. A czego można się z niej dowiedzieć? Na przykład: jak zbudowana jest Ziemia? Czy góry rosną? Czy młode wieloryby piją mleko matki? Czy ośmiornice mają mózgi? Z jakiej odległości słychać ryk lwa? Dlaczego młode gepardy mają grzywę? Czym żywią się niedźwiedzie polarne? Czy gwiazdy wybuchają? Jak krokodyle łapią swoje ofiary? …
Prawda, że ciekawe?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...