czwartek, lutego 14, 2019

"BIBLIOTECZKA MONTESSORI. 100 POMYSŁÓW JAK ODKRYWAĆ ŚWIAT" Eve Herrmann, tłum. H. Górski, Wyd. Egmont 2018



To świetny, wart polecenia tytuł dla wszystkich rodziców, dbających o rozwój poznawczy swoich pociech! Przyda się również i nauczycielom wychowania przedszkolnego, wczesnoszkolnego, jak i specjalnego.

Pedagogiką Montessori jestem zafascynowana dopiero od kiedy jestem matką. Wcześniej znałam ją, ale jeszcze nie poczułam... Ale własne Dzieci potrafią człowieka wiele nauczyć 😁. W 2016 roku miałam przyjemność napisać artykuł na temat metod Montessori do magazynu dla rodziców "Dziecko" (tutaj).

Dziś bardzo sobie cenię Montessori, wykorzystuję metody na co dzień, zarówno w domu, jak i w pracy. Cieszę się, że pedagogika ta jest coraz bardziej rozpowszechniana i rozumiana.

"Biblioteczka Montessori" to nowa seria książek i pakietów dla dzieci, jak i ich nauczycieli (mam tu na myśli przede wszystkim rodziców). Tytuł "100 pomysłów jak odkrywać świat" zawiera proste propozycje doświadczeń dla najmłodszych w wieku 3-6 lat, ale i starsze troszkę dzieci odnajdą w nich i przyjemność, i cenną naukę.

Autorka Eve Herrmann napisała celnie we wstępie: 

"Według Marii Montessori kształcenie powinno polegać na przekazywaniu informacji, które pozwolą dziecku przystosować się do czasu i otoczenia. Dlatego dziecko powinno poznać i rozumieć świat, który je otacza, aby poczuć, że jest jego częścią. (...)

Musimy pozwolić dzieciom badać, dotykać, budować i czuć się częścią świata (...). Najważniejsze narzędzie edukacyjne nie jest wytworem technologii. Nie są to ani tablica interaktywna, ani iPad, ani nawet kredki. Są to dłonie. Pozwólmy tym dłoniom swobodnie działać."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...