czwartek, maja 04, 2017

"JAK ZWIERZĘTA ŚPIĄ?", J. Dvořáka, M. Štumpfová, Wyd. Muchomor 2017


Czasem, kiedy nie mogę przekonać moich Dzieci do spania, łapię się argumentu, że także niektóre zwierzątka kładą się już spać. Mówię coraz ciszej, głaszcząc dziecięce główki: "Śpią już ptaszki..., śpią koniki..., i robaczki..., śpią biedronki..." itd. Niekiedy wymieniam wszystkie nazwy zwierząt, które przychodzą mi do głowy, bo wreszcie trwa cisza, a sen coraz bardziej nuży...


Książkę dla najmłodszych pt. "Jak zwierzęta śpią?" zauważyłam na ostatnich Targach Książki Dla Dzieci w Poznaniu. Zakochałam się w niej i zapragnęłam obdarować ją swoje Pociechy. One także zainteresowały się tytułem, przede wszystkim ilustracjami śpiących stworzeń, które oglądają z fascynacją. Wtedy wkraczam ja, czytając nocne zwyczaje zwierząt. Na przykład o żyrafach, które potrafią śnić- zapewne "o soczystych akacjach, o bieganiu po sawannie, o chłodnym popołudniowym cieniu...". O pelikanach, które zasypiając, zasłaniają głowę skrzydłem. O lisach, które zwijają się w kłębek, a głowę układają na swoim puszystym ogonie. O kotach, które uwielbiają spać i potrafią to robić o każdej porze dnia i nocy, a miejsce też nie ma dla nich znaczenia. Flamingi za to śpią niezwykle zabawnie, bo stojąc na jednej nodze z głową obróconą tyłem do wiatru! Czyż śpiące zwierzęta nie są ciekawe?


Informacje są krótkie, a jednocześnie interesujące i przedstawione w sposób idealny dla małego czytelnika. Dzięki temu, zupełnie niepozornie, prawie już śpiąc, poszerza on swoją wiedzę o świecie.


Piękna i mądra lektura, po którą sami będziecie chętnie sięgać ;)

Kategoria wiekowa: 3-6 lat
Ilość stron:
36
Oprawa:
twarda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...