poniedziałek, sierpnia 02, 2021

"ROZMOWY PRZY STOLE" Natalia Sosin- Krosnowska, Wydawnictwo Znak 2021

 


W ostatnich latach odkryłam w sobie pasję podróżowania po smakach. Odwiedzając nowe miejsca, szukam także nieznanych mi radości podniebienia. A za sprawą tej książki doszłam do wniosku, że nie potrzebuję ani gór, ani morza, a tym bardziej miejscówek turystycznych. Wystarczy mi cisza, spokój, bliskość natury i... dobre jedzenie zrobione z sercem, specjalnie dla mnie.

"Rozmowy przy stole" to rozmowy dziennikarki z właścicielami dwudziestu agroturystyk w Polsce. Opowiadają oni o początkach swojej działalności, o tym, jak się znaleźli na wsi, o trudnościach, które ich spotkały. Są to historie pełne pasji do jedzenia, szacunku do natury i miłości do ludzi. Widać, że główni bohaterowie są świadomi i odpowiedzialni za to co robią, mają świadomość kulinarną i ekologiczną. Goście przyjeżdżają do nich jak do rodziny. Zostają na dwa tygodnie, prowadzą wspólne rozmowy, pomagają, biesiadują, zżywają się ze sobą. Najczęściej goście do nich wracają regularnie. Bo agroturystyka to nie hotel, ani noclegownia, a styl życia.

Rozmówcy zdradzają czym inspirują się przygotowując menu. Często korzystają z rodzinnych przepisów, czasem odtwarzają dania z podróży, a bywa, że stawiają na improwizację, by nuda nigdy ich nie dopadła. Gotują wegańsko, wegetariańsko, mięsnie, bez glutenu, według kuchni pięciu przemian, probiotycznie, a nawet z "chwastów", a przy każdej opcji pamiętają, by było domowo i by nikt z gości nie chodził głodny. Co bardzo cenię, w niniejszej książce podzielili się niektórymi sprawdzonymi przepisami: na wegańskie gołąbki, deser z ogórka z pistacjami, domowy cydr, chleby, ciasta, pasztety, zupy i inne dania, każde brzmi pysznie!

Czytając te pełne miłości do jedzenia i natury historie, mam ochotę też zacząć tak żyć! Spakować Bliskich i znaleźć swoje miejsce gdzieś na końcu Polski... Lektura "Rozmów przy stole" inspiruje, relaksuje, zachęca do podróżowania, a także przekonuje do świadomego wybierania produktów.

"To nie jest książka kucharska, choć jest w niej mnóstwo świetnych przepisów. To opowieść o jedzeniu i o życiu, o marzeniach zamieniających się w rzeczywistość, o gotowaniu dla innych, o długich rozmowach, o przyjemności karmienia ludzi, trochę też o miłości, o dzieleniu się i dawaniu, o zaufaniu, zapraszaniu pod swój dach i do wspólnego stołu. Jest o tym wszystkim, co wokół stołu i w doświadczeniu wspólnego jedzenia najpiękniejsze i najbardziej cenne."


Nie mam pewności, czy jest to książka poradnikowa, ale znalazłam ją w swojej ulubionej księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl właśnie w dziale "Poradniki" 😉





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...