niedziela, czerwca 11, 2023

"KOPERNIK. CENTRUM WSZECHŚWIATA" Jordi Bayarri, Dani Seijas, tłum. A. Ostrowska, Wydawnictwo Egmont 2023

 



O Mikołaju Koperniku wiemy w Polsce wiele 🙊 No dobra, no przynajmniej to, co najważniejsze 😉 Dzieciaki poznają tę postać w szkole, mogą przeczytać o niej w książkach popularno- naukowych, obejrzeć filmy, a nawet bajki. Zatem czy coś nowego jeszcze jesteśmy w stanie wymyślić, by popularyzować polskiego astronoma? 

Można byłoby spróbować wypuścić na rynek wersję Kena (partnera Barbie) w postaci Kopernika 🙈 Hę, pewnie od razu stałby się kozłem ofiarnym, pośmiewiskiem, nikt by go nie kupował poza takimi matkami wariatkami intelektualistkami, jak ja 😂

Wydanie komiksu jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem (ale serio, gdyby pojawiła się w sklepach figurka Mikołaja Kopernika, kupiłabym dla swoich dzieci!). Jest taka seria komiksów Najwybitniejsi Naukowcy, którą dopiero teraz odkryłam. Tytuł o Koperniku jest moim pierwszym, na pewno nie ostatnim 😉

 


Biografia tego, który "wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię" jest tutaj przedstawiona w sposób prosty, ciekawy i jak na komiks przystało- graficzny. Podoba mi się styl ilustracji. Dialogi i opisy też są sensowne i dobrze się je czyta. Dla mojej Córki z kolei fascynujące są strony, ukazujące szkice postaci, występujących w opowieści. Na końcu wydania znajdują się krótkie biogramy najważniejszych postaci z otoczenia naukowca, a także posłowie dr. Tomasza Rożka, przybliżające postać astronoma.

 



Ten mały, niepozorny zeszyt, stanowi "komiks jako narzędzie edukacyjne", jak to trafnie ujął i obrał sobie za cel Autor. Ale ma też inne walory: jest interesujący i pięknie wydany 😊. Można czytać, miło spędzając czas, a przy okazji poszerzać swoje pojęcie o świecie!


Kategoria wiekowa: 8+
Ilość stron:
48
Oprawa:
miękka ze skrzydełkami

 

 

💥

Wpis powstał we współpracy z Wydawnictwem Egmont,
nie miało to jednak wpływu na moją opinię o książce.

Dziękuję za przekazanie egzemplarza recenzyjnego!

 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...