piątek, lipca 24, 2015

RELACJA Z WEGETARIAŃSKICH WARSZTATÓW KULINARNYCH Z ZIELENINĄ


Kto obserwuje mój Instagram ten wie, że 14 lipca miałam okazję uczestniczyć w wegetariańskich warsztatach kulinarnych, które poprowadziła znana mi wcześniej tylko z bloga zielenina.blogspot.com- Magdalena Cielenga- Wiaterek.

Na ten dzień czekałam dłuuuugi tydzień i nie mogłam się doczekać, jak małe dziecko. Wiedziałam, że będzie ciekawie, a rzeczywistość okazała się jeszcze lepsza :) Co prawda, do miejsca warsztatów, czyli do poznańskiego SPOT-u trochę błądziłam, ale jak już dotarłam przywitała mnie grupa wspaniałych ludzi i profesjonalnie wyposażona kuchnia warsztatowa. Zanim jednak zaczęliśmy gotować, musieliśmy sobie trochę poplotkować (o jedzeniu oczywiście ;) ) i zapoznać...


Dla niewtajemniczonych, Magda Cielenga- Wiaterek jest nie tylko autorką bloga, ale od niedawna także książki kulinarnej "Zielenina na talerzu". To również prawniczka, która pasję do paragrafów zamieniła na miłość do gotowania, propagowania zdrowej kuchni i ekologicznego stylu życia. Wegetarianka od wielu lat. Zaangażowana w obronę praw zwierząt i ochronę środowiska naturalnego. Prowadzi popularny blog kulinarny Zielenina. Współpracuje z fundacjami Wiemy, co jemy oraz Zdrowy Przedszkolak. Ma stałą rubrykę w magazynie "Vege". Prowadzi warsztaty kulinarne dla dzieci i dorosłych. Redaktor naczelna magazynu "Maszkety" (z opisu Wydawnictwa Druga Strona). W bezpośrednim kontakcie Magda okazała się niezwykłą osobowością. Pełna pozytywnej energii, ciągle uśmiechnięta, utalentowana i ciekawa kobieta. Rozmawia się z nią, jakbyśmy się znały od lat ;)


No ale- wraz z kilkunastoma innymi osobami, między innymi blogerami: Vegazone, Damsko-męskie spojrzenie na kuchnię, Everyday flavours, Matka-Wariatka, Goodchanges- spotkaliśmy się, by nie tylko rozmawiać, ale i coś wspólnie upichcić z przepisów Zieleniny. Zabraliśmy się więc do garów i innych sprzętów i przygotowaliśmy cztery dania: koktajl malinowy z kaszą jaglaną, gryczane, bezglutenowe brownie z wiśniami, makaron z pesto z surowego brokuła i słonecznika oraz pastę z marchewki i soczewicy. Przyznam się szczerze, że więcej mówiłam i słuchałam, niż robiłam, ale towarzystwo było zacne i nie mogłam nie wykorzystać sytuacji :)


Dania były wyśmienite, a takie proste w wykonaniu! Chociaż od dawna bardzo lubię kuchnię wegetariańską, po tych warsztatach wręcz się w niej zakochałam! Z warzyw i owoców naprawdę można przyrządzić same pyszności. Fakt, u nas w Polsce od zawsze króluje mięcho, więc zwyczajnie nie jesteśmy nauczeni jarskiego gotowania. Namawiam Was więc do zakupu książki "Zielenina na talerzu", w której znajdziecie łatwe przepisy na dania ze znanych, dostępnych sezonowo produktów.
Książka poza tym, że jest wartościowa "merytorycznie", to jeszcze pięknie wydana, wydrukowana na ekologicznym papierze.


Warsztaty z Zieleniną były moim pierwszym doświadczeniem wspólnego gotowania, ale mam nadzieję, że nie ostatnim. Po pierwsze- liczę na kolejne spotkanie z Magdą i innymi, po drugie- oferta warsztatów kulinarnych w SPOT-cie jest tak różnorodna i ciekawa, że np. voucher na zajęcia może być świetnym pomysłem na prezent :)


Dziękuję Magdzie oraz wszystkim uczestnikom warsztatów za wspaniałe spotkanie! Dziękuję również Kasi za udostępnienie zdjęć. I do zobaczenia!

4 komentarze:

  1. Fajne doświadczenie;) ja osobiście nie zaglebialam się bardzo w ten temat, ale bardzo lubię wszelkiego rodzaju warsztaty na których można pogłębiać wiedzę :) Takie książki tez chętnie kupuje, bo fajnie jest urozmaicać menu, nawet jeśli nie na stałe to przynajmniej od czasu do czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku, tyle ciepłych słów! :) Pięknie dziękuję, bardzo się cieszę, że warsztaty się podobały! Mam niesamowite szczęście do spotykania tak sympatycznych ludzi na swojej drodze! Dziękuję za udział w warsztatach, mam nadzieję, że to nie ostatnie nasze spotkanie! A Spot faktycznie rewelacyjny, i to wyposażenie! ;-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super sprawa takie warsztaty na pewno można wiele wynieść dla siebie

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, może wybierzemy się na jakiejś warsztaty kulinarne w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...