środa, sierpnia 20, 2014

UROK KOBIETY W CIĄŻY

Jako kobiety, oceniając swoje ciało najczęściej narzekamy na brzuch. Że tłusty, okrągły, wystający, obwisły, bez zarysu mięśni, bez talii i te pe. Bebzol, bebech, opona, brzuchol, beczka... Nasze utrapienie. Zawsze nie taki jaki ma być, nawet jeśli w rzeczywistości jest atrakcyjny.

Jednak jest taki czas w życiu kobiety, kiedy każdy centymetr krągłości niesie w sobie piękno. To magiczny czas ciąży. Kiedy mieszkał we mnie fasolek Rysio, wyczekiwałam brzucha jak arbuz. Pamiętam jakie było moje rozczarowanie w połowie ciąży, czyli w 20. tygodniu- choć Mały już się wiercił i dawał kopniaki, ciągle byłam prawie płaska! Z kijanką Zuzią, było już zupełnie inaczej- w 3. miesiącu wyglądałam, jakbym się nieźle obżarła bobu :) W każdym razie brzuszki były moim ciążowym atutem, z którego byłam dumna i którym uwielbiałam się chwalić!

Ponieważ mieszkam na nowym osiedlu, wśród samych młodych ludzi, otaczają mnie rodziny z dziećmi i kobiety z brzuszkami. Gdzie się nie obejrzę, tam widzę ciążowe krągłości. Choć nie planuję już powiększenia familii, tęsknię za wielkim brzuchem. Okrąglutkim, uroczym, kryjącym tajemnicę życia. Jak to jest, że arbuz noszony pod biustem cudownie zmienia proporcje kobiety? Całe ciało nagle wydaje się szczuplejsze i seksowne. To czas, kiedy każda dziewczyna z okrągłym brzuchem pod obcisłą bluzeczką staje się piękną i godną każdego spojrzenia.

Czasami muszę się gryźć w język, by nie powiedzieć nieznajomej ciężarnej, że ślicznie wygląda. A z drugiej strony, co by się wtedy stało? Poczułaby się piękniejsza, czy podejrzanie zmierzyła mnie wzrokiem? To chyba nic złego, że kobieta kobiecie powie miłe słowo...?

Urok stanu błogosławionego tkwi nie tylko w okrągłym brzuszku. Pamiętam sprzed kilku lat spotkanie z przyjaciółką. Kiedy zobaczyłam ją czekającą na mnie w parku, pomyślałam sobie "Ona jest w ciąży". Po chwili kwiczałyśmy z radości, potwierdzając moje przypuszczenia. Skąd wiedziałam? W ciągu magicznych 9 miesięcy, choć często nieco krócej, ciążowe hormony dodają skórze promienności, oczom blasku, włosom refleksów. Z kobiety bije niepojęta energia...

Urok kobiety w ciąży to właśnie jedna z tajemnic tego magicznego stanu...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...