piątek, sierpnia 01, 2014

O KARMIENIU PIERSIĄ W NOWOCZESNYM WYDANIU

Z okazji dzisiejszego Dnia Karmienia Piersią, przedstawiam Wam zapis krótkiej rozmowy, którą przeprowadziłam z młodą, aktywną, mądrą mamą. Pani Agata jest dyplomowanym Promotorem Karmienia Piersią, autorką bloga hafija.pl oraz współzałożycielką i redaktorką Kwartalnika Laktacyjnego. Kto jej jeszcze nie zna, koniecznie musi poznać!


Dlaczego tak bardzo zaangażowałaś się w promocję karmienia piersią? 

Kiedy zaczęłam pisać o karmieniu piersią i uczyć się wartości mleka mamy zrozumiałam i zobaczyłam jak bardzo jest to w Polsce temat zaniedbany. Chciałabym to zmienić i sprawić, że każda mama, która chce karmić piersią otrzymała rzetelną wiedzę sprawdzone informacje nie zakrzywione przez reklamę sztucznego pokarmu. Jako młoda mama sama poszukiwałam często odpowiedzi na nurtujące mnie pytania dotyczące laktacji i niestety w polskich, ogólnodostępnych materiałach ich nie znalazłam, więc postanowiłam chociaż trochę ułatwić innym mamom start w karmieniu i stworzyć miejsce gdzie wiedza będzie dla nich dostępna. 

Z jakimi mitami na temat naturalnego karmienia starasz się walczyć, rozwiewać wątpliwości?
Najbardziej popularne są mity o tym, że pokarm może stracić kiedykolwiek swoją wartość, że nie warto karmić po którymś tam miesiącu, że mama karmiąca jest uwiązana w domu i musi wiele poświęcić, żeby karmić. Niestety dużo mitów kobiety otrzymują od lekarzy, a z takim autorytetem ciężko polemizować.

Porozmawiajmy o twoim blogu. O czym piszesz na hafija.pl?
Najwięcej o karmieniu piersią, ale w takim nowoczesnym wydaniu. Bardzo często piszę też o zapobieganiu przemocy wobec dzieci, o tym dlaczego nie warto stosować klapsa. Staram się też przedstawić czytelnikom rodzicielstwo bliskości z takiej praktycznej strony i pokazać, ze może ono iść w parze z karierą zawodową.

A czym jest Kwartalnik Laktacyjny, którego jesteś współzałożycielką i redaktorką?
Kwartalnik jest magazynem dla kobiet zainteresowanych laktacją i karmieniem piersią. Wraz z zespołem wyjątkowych blogerek, które także promują karmienie piersią i rodzicielstwo bliskości postanowiłyśmy stworzyć pierwszą gazetę, która dotyka tematu karmienia naturalnego dzieci. Dodatkowo jest to wspaniała platforma wymiany doświadczeń oraz wzajemnej pomocy w karmieniu piersią.

Podziwiam cię. W tyle przedsięwzięć się angażujesz, a jesteś też mamą 3-letniego chłopca. Kiedy znajdujesz na to czas i energię przy aktywnym i ciekawym świata maluchu?
Na nic nie miałabym czasu gdyby nie ogromna pomoc mojej rodziny. Zawsze mogę liczyć na męża, babcię, dziadka. Gdyby nie ich wsparcie pewnie nie miałabym czasu na połowę z tego co robię teraz, sypiam po kilka godzin dziennie ale taką drogę wybrałam sama i bardzo jest ona mi bliska. Nie lubię nudy i stagnacji, wolę działać.

Dziękuję za rozmowę. Fajnie, że są tacy ludzie, jak pani. Życzę sukcesów w promowaniu karmienia piersią. To wcale nie łatwe zadanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...