piątek, czerwca 28, 2013

„LEON I JEGO NIE-ZWYKŁE SPOTKANIA. WYPRAWA NA ZAMEK”, A. Battek, Fundacja VERBA 2013

Niepełnosprawność to problem społeczny. Zapytałam kiedyś sąsiadkę, dlaczego nie posłała swojej córki do najbliższej szkoły podstawowej, która ma także oddziały integracyjne, tylko dziewczynka musi przemierzać dłuższą drogę. To co usłyszałam, dosłownie mnie zatkało. Były to słowa dorosłej młodej kobiety, a miałam wrażenie, że słucham kosmitki lub poważnie chorej umysłowo osoby. „Nie chcę, żeby moja O. sikała po nocach, przypominając sobie dzieci ze swojej szkoły.” Sic! Wdałam się z nią w ostrą dyskusję, próbując zrozumieć, o co jej chodzi i wytłumaczyć, w jakim jest wielkim błędzie. Niestety, z niektórymi ludźmi nie warto nawet dyskutować, lecz musiałam się odezwać i powiedzieć co myślę... Niemniej niesmak do sąsiadki pozostał...

Całe szczęście, pracując na co dzień z dziećmi, mam jakiś wpływ na ich świadomość społeczną. Co prawda, najwięcej zależy od rodziców, ale każdy człowiek może coś zrobić w tym zakresie. Mam wrażenie, że postawy wobec osób niepełnosprawnych stają się coraz lepsze, wybiegając już o szeroko pojętą tolerancję (wyjątki, jak sąsiadka niestety się zdarzają), choć podejmowanych działań podniesienia świadomości społecznej jest wciąż za mało. Dlatego, jako rodzice, pedagodzy, dziadkowie, sąsiedzi i itp. możemy, a nawet musimy uczyć najmłodszych, czym jest niepełnosprawność, podejmować próby integracji z niepełnosprawnymi, oswajając tym samym społeczeństwo z różnymi grupami społecznymi.

Całkiem niedawno powstała Fundacja VERBA, która postanowiła przełamać stereotypy. Niepełnosprawność w jej projektach nie jest traktowana jako problem, ale jak naturalny element naszej codzienności. Fundacja poprzez swoje działania chce w lekki, przystępny i wręcz zabawny sposób przyzwyczaić nas do niepełnosprawności. Pomysłodawcą i założycielką fundacji jest Agata Battek, poruszająca się na wózku inwalidzkim od trzynastego roku życia. Agata to zdeterminowana i aktywna osoba, miłośniczka podróży i wieczna optymistka. Zamierza podzielić się swoimi doświadczeniami, pokazać, że warto podążać za marzeniami i działać – nieustannie.

Pani Agata Battek właśnie wydała pierwszą książeczkę z serii „Leon i jego nie-zwykłe przygody”, zatytułowaną „Wyprawa na zamek”. Jest to opowieść o dzieciach, które są ciekawe świata i rządne przygód. Dzieciach, dla których nie ma barier, nietolerancji, niechęci do „innych”, lecz jest ciekawość, sympatia i chęć niesienia pomocy. Ta mądra historia o 3 przyjaciół i ich niepełnosprawnym koledze pomoże najmłodszym oswoić się z niepełnosprawnością, a rodzicom i nauczycielom stworzyć okazję do wielu rozmów na ten niezwykle ważny temat.

Jeżeli uważacie się za świadomych rodziców, przyłączcie się do akcji i działań fundacji VERBA, mających na celu budowę społeczeństwa świadomego, otwartego i tolerancyjnego. Zachęcam do odwiedzenia strony internetowej www.fundacjaverba.org.pl oraz śledzenia aktualności na profilu FB www.facebook.com/FundacjaVerba. A wkrótce na blogu Odkrywczej Mamy będziecie mogli wygrać książeczkę z
serii „Leon i jego nie-zwykłe przygody”- „Wyprawa na zamek”. Mam nadzieję, że będzie zainteresowani jej zdobyciem. Ba, że będziecie się o nią bić ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...