czwartek, maja 19, 2011

NICNIEROBIENIE W CIĄŻY

Od kilku miesięcy jestem na zwolnieniu lekarskim. Tak to już jest, że niektórym kobietom ciążowe dolegliwości uniemożliwiają pracę zawodową. Tak też jest w moim przypadku. Ciągle coś się dzieje, dokucza, martwi. Kiedy jednak ktoś zapyta jak się czuję, zawsze powtarzam- „Dobrze”. Nie potrafię narzekać. Nawet lekarzowi ciężko przyznaję się do nowych objawów, lecz muszę o nich mówić dla dobra maluszka. Kilka razy zdarzyło się mi usłyszeć od moich rozmówców, że skoro dobrze się czuję, to powinnam pracować, a nie siedzieć wygodnie w domu. Zarzuca mi się także, że muszę się strasznie nudzić, leniąc się tyle czasu. Strasznie się wtedy denerwuję, bo to wszystko nieprawda! Znalazłam więc sposób na takich ludzi i odpowiadam im, że „inteligentni ludzie nigdy się nie nudzą”. Czasem to działa. Ostatnio stwierdziłam jednak, że może powinnam otwarcie przyznać się do swoich dolegliwości. Gdy usłyszałam zatem od pewnej starszej znajomej pytanie „Jak się czuję?”, opowiedziałam jej o okropnym bólu kręgosłupa, który nie pozwala mi normalnie funkcjonować w dzień, a spać w nocy. Niestety jej odpowiedź odjęła mi mowę- „No tak, ale przecież nie pracujesz, to może Cię boleć”! Inna znajoma pani zapytała- „A od czego cię bolą plecy, skoro ty nic nie robisz cały dzień, tylko siedzisz w domu?”. Sama już nie wiem, jak się zachować w takiej sytuacji. To strasznie mnie wkurza, ale chyba nie ma sensu dalej tłumaczyć. Muszę się raczej pogodzić z tym, że po świecie chodzą dewaluatorzy, a w moim otoczeniu jest ich trochę więcej.

2 komentarze:

  1. Tak to prawda- trzeba robić swoje i nie patrzeć na innych

    OdpowiedzUsuń
  2. inteligentne masz koleżanki i znajome panie. no tak na głupotę nie ma lekarstwa. takimi ludźmi nie trzeba się przejmować. ciekawe co te kobiety robiły, będąc same w ciąży.a może jeszcze nie są.ale taka jest Polska i Polacy, banda idiotów nie wiedząca, że ciało kobiece przystosowuje się do nowej sytuacji dźwigania ciężaru z przodu i musi się kręgosłup przestawić aby zmienić położenie środka ciężkości i nie szkodzić organizmowi matki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...