czwartek, stycznia 22, 2015

"NETWORKING W KARIERZE", B. Kapcewicz, Wyd. Samo Sedno (Edgard) 2013


Dotychczas myślałam, że praca załatwiona po znajomości to wstyd. Zawsze unikałam możliwości polecenia mnie konkretnemu pracodawcy. Uważałam, że sama sobie poradzę i nie będę nikogo prosić o pracę! Chociaż do tej pory udało mi się samodzielnie zdobywać posady i różne zajęcia, teraz dopiero uważam, że robiłam błąd! Co się stało, że zmieniłam nagle zdanie? Przeczytałam "Networking w karierze".

Networking to "utrzymywanie relacji, obecność w życiu innych i wysoki stopień wiarygodności, by wizytówki, adresy i uściski dłoni były przede wszystkim oznaką prawdziwych relacji. (...) Budowanie, pielęgnowanie i umiejętne rozwijanie sieci może mieć duże znaczenie- zarówno osobiste, jak i zawodowe, umożliwiające rozwój kariery, dokonywanie w niej korzystnych zmian czy poszukiwanie nowego miejsca pracy"- tłumaczy autorka poradnika- Beata Kapcewicz. Okazuje się, że networking jest stosowany od zarania dziejów, a we współczesnych czasach intensywnie rozwijany, a ja głupia próbowałam się od niego odciąć! A przecież uwielbiam poznawać nowych ludzi i rozwijać kontakty! Dlaczego nie włączyć ich w proces rozwoju zawodowego? Szczególnie, że podobno nawet 80% rekrutacji odbywa się na ukrytym rynku pracy, czyli właśnie poprzez sieć znajomości! A ponieważ postanowiłam wziąć się za swoją karierę, nie będę już ignorować możliwości, jakie mogą dać kontakty.

Współcześnie możemy korzystać z wielu narzędzi networkingowych- nie tylko z popularnego Facebook'a, ale i portali LinkedIn, GoldenLine, Xing, Twitter. Warto również docenić fora branżowe, jak i dyskusyjne, osobiste blogi, konferencje, eventy oraz spotkania rodzinne. By networking był skuteczny należy systematycznie o niego dbać i poświęcać mu czas. Jak to zrobić dowiecie się z książki. Przeczytacie w niej także o: maksymalizowaniu efektów networkingu online i offline, modelach skutecznego rozwijania sieci, zdobywaniu rekomendacji i poleceń, o wyborze osobistej strategii networkingowej oraz cechach wytrawnego networkera. Autorka zawarła tu nie tylko praktyczną wiedzę, ale i liczne przykłady, pomocne ćwiczenia, jak i wskazówki.

Publikacja ta powinna stać się lekturą obowiązkową wszystkich BIZNESMAM oraz tych, którzy stawiają pierwsze kroki w życiu zawodowych lub pragną rozwinąć swą karierę. Dla mnie osobiście to kopalnia wiedzy- bardzo dużo z niej wyniosłam, a teraz nie pozostaje mi nic innego, jak wziąć się do pracy! I to jakże przyjemnej!

Networking to moje najnowsze odkrycie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...