sobota, lutego 11, 2012

„NLP DLA NAUCZYCIELI”, Wyd. Helion, Gliwice 2010


Jakie umiejętności powinien posiadać dobry nauczyciel? Moim zdaniem, musi zainteresować uczniów swoim przedmiotem, umieć komunikować się z młodymi ludźmi, być dobrym organizatorem, musi być opanowanym oraz skutecznie przekazywać wiedzę.

Będąc jeszcze w szkole średniej przeczytałam gdzieś, że dobry nauczyciel powinien nauczyć innych nawet tego, czego sam nie rozumie. Już wtedy marzyłam o pracy w tym zawodzie i tak to sobie wzięłam do serca, że przygotowałam koleżankę do sprawdzianu ze znienawidzonej i niezrozumiałej dla mnie chemii. Koleżanka dostała 4, a ja 2. Wytłumaczyłam sobie wtedy, że w takim razie mam predyspozycje, by zostać belfrem. A że w wyczytanym zdaniu chodziło o coś zupełnie innego, zrozumiałam dopiero później …

Wróćmy jednak do tematu. Powyższe umiejętności to oczywiście niezbędne minimum. Ich fundamenty trzeba już w sobie mieć, a później należy je ciągle doskonalić. Pomagają e tym liczne warsztaty, kursy, praktyki oraz książki, takie jak ta.

Z „NLP dla nauczycieli” dowiedzieć się można między innymi w jaki sposób osiągnąć efektywną komunikację, „jak zaplanować udaną lekcję i osiągnąć cele, wykorzystując swoją wyobraźnię”, „jak posługiwać się zmysłami może pomóc w nawiązywaniu więzi”, „jak uzyskać pożądane relacje (a prze to zachowanie) na lekcjach, które prowadzisz”, jak zarządzać nagrodami, jak radzić sobie w każdej sytuacji (nie tylko szkolnej), jak stosować mowę ciała, „jak zwiększyć efektywność własnej pracy oraz pracy z innymi”, „jak wykorzystać swoje zasoby wewnętrzne”, „jak elegancko się wyrażać”, „Jak Twoja osobowość wpływa na Twoje postępowanie”, jak motywować itd. Jest tego jeszcze wiele. Wiedzę z podręcznika wykorzystać można nie tylko na własnych lekcjach, ale także w każdej dziedzinie życia.

Szata graficzna ułatwia zapamiętywanie istotnych treści oraz usprawnia czytanie. Natomiast liczne ćwiczenia pozwalają na sprawdzenie wiedzy w praktyce i udoskonalenie swoich umiejętności.

Z książki skorzystają nauczyciele każdego przedmiotu, wykładowcy, pedagodzy, jak i trenerzy. 

Książka do nabycia między innymi tutaj. 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...