sobota, października 22, 2011

„OKNO Z WIDOKIEM”, M. KORDEL, Wyd. SOL, Warszawa 2011

Przez ostatni tydzień walczyliśmy z przeziębieniem Rysia. Dzisiaj dopadło i mnie. Wykończona i osłabiona postanowiłam, że należy mi się odrobina lenistwa- na ile to możliwe przy małym dziecku. Położyliśmy się z Ryśkiem obok siebie, Młody spał, a ja chwyciłam jeszcze ciepłą od druku, najnowszą książkę Magdaleny Kordel pt. „Okno z widokiem” i przeniosłam się w świat daleki od mojej codzienności.

Już od pierwszych stron powieści, autorka wprowadza nas w pociągający pięknem klimat sudeckiej wsi- Malownicza. Główna bohaterka- Róża, by ratować kapliczkę Świętego Antoniego organizuje przy niej badania archeologiczne. Ale dlaczego dziewczynie tak bardzo na tym zależy? Co łączy diabła z młodą doktorantką archeologii, profesorem, proboszczem, studentami i pewnym inwestorem? Jakie tajemnice skrywa babcia Matylda? Oprócz odpowiedzi na powyższe pytania, znajdziecie w książce ciekawe opowieści rodzinne, fascynujące Różę. Poznacie też prywatne życie proboszcza oraz utarczki damsko- męskie profesora.

„Okno z widokiem” to lekkie czytadło w sam raz na długie jesienne wieczory. Trochę to kryminał, trochę komedia, ciutkę subtelne romansidło. Czasem losy bohaterów są przewidywalne, lecz nie psuje to przyjemności czytania. A jeśli lubicie powieści Moniki Szwai, to i ta na pewno przypadnie Wam do gustu, gdyż wydawcą jest właśnie Ona! I to rzeczywiście widać, że książka jest w jej stylu. W moim zresztą też :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię :) Twoje zdanie na ten temat jest dla mnie niezwykle ważne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...